ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمار ترابردپذیری ایرانسل اشتباه است

| دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر ترابردپذیری همراه اول اعلام کرد آمار اعلام شده در مراسم دهسالگی ایرانسل درباره ترابرد، نادرست است.

به گزارش ایرنا از همراه اول، «محسن بهداری» گفت: آمار اعلام شده در مراسم جشن دهسالگی شرکت ارتباطی ایرانسل که صبح شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران مرتبط و اصحاب رسانه برگزار شد، هم از منظر آمار موجود و هم از منظر روش محاسباتی اشتباه است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی کشور دهم مهرماه درباره آمار بازگشت 20 درصدی مشترکان ترابرد شده به شبکه اپراتور نخست خود از زمان راه اندازی این طرح تاکنون گفت: این میزان نادرست ذکر شده و آمار کل بازگشت ها هفت تا هشت درصد بوده است.
مدیر ترابردپذیری همراه اول در این زمینه اعلام کرد: نسبت ادعا شده برای ترابرد بین همراه اول و ایرانسل در آن مراسم نادرست بوده است.
بهداری گفت: تا نهم مهرماه نسبت «خروجی همراه اول به ایرانسل» به «خروجی ایرانسل به همراه اول» نه فقط 6برابر به نفع ایرانسل نیست بلکه 0.95 برابر به ضرر ایرانسل است.
وی ادامه داد: همچنین نرخ خروج موفق از همراه اول به ایرانسل 18درصد نیست بلکه 43درصد و نرخ خروج موفق از ایرانسل به همراه اول ه جای 68درصد، فقط 26درصد است.
بهداری درباره مشکلات روش محاسباتی ایرانسل گفت: شمار تقاضای ورود به شبکه ایرانسل از همراه اول 39 هزار و 910 تقاضا نیست؛ بلکه مطابق با آمار موجود 23 هزار و 768 مورد است.
مدیر ترابردپذیری همراه اول ادامه داد: از 23 هزار و 768 تقاضای ثبت شده فقط 16 هزار و 751 تقاضای منحصر به فرد (یکتا) وجود دارد؛ به عبارت دیگر بقیه تقاضاها یا چندین بار از سوی یک مشترک درخواست شده یا شماره مشترک تقاضاکننده ناقص بوده است.
وی افزود: همچنین برای محاسبه درصد خروج موفق همراه اول به ایرانسل، باید شمار مشترکان منحصر به فرد موفق برای ورود به ایرانسل (7174 نفر) را بر تعداد کل مشترکان منحصر به فرد متقاضی (16751 نفر) تقسیم کنیم؛ در نتیجه درصد واقعی خروج موفق از همراه اول به ایرانسل 43درصد است که ایرانسل ادعای 18درصد کرده بود.
مدیر ترابردپذیری همراه اول گفت: برای محاسبه درصد موفقیت خروج از ایرانسل به همراه اول نیز باید شمار مشترکان منحصر به فرد موفق به ورود به همراه اول (3466 نفر) را بر تعداد کل مشترکان منحصر به فرد متقاضی (13139 نفر) تقسیم کنیم؛ در نتیجه درصد واقعی خروج موفق از ایرانسل به همراه اول فقط 26 درصد می شود که ایرانسل ادعای 68 درصد کرده است.
به گفته وی، شمار تقاضای مشترکان ایرانسلی برای ورود به همراه اول 25 هزار و 91 مورد و شمار تقاضای مشترکان همراه اولی برای ورود به ایرانسل 23 هزار و 768 مورد است.
مدیر ترابردپذیری همراه اول درخواست کرد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی امر، با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، مانع انتشار آماری شود که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می آورد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با هدف اطلاع رسانی صحیح و شفاف درباره آمارهای اعلام شده برای ترابرد، این امر را از نهادهای متولی پیگیری می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">