ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا بازهم چاینا موبایل را تحریم کرد

| چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت بازرگانی آمریکا می گوید پس از رایزنی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده است «نباید تحریم هفت ساله شرکت موبایل چین موسوم به 'چاینا موبایل' در بازار این کشور لغو شود بلکه فعالیت های این شرکت همچنان باید مشمول تحریم باشد».

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شینهوا، 'دیوید ردیل' معاون وزارت بازرگانی آمریکا خاطر نشان کرده است مشورت ها و گفت و گوهایی در این زمینه با طرف چینی صورت گرفته اما این گفت و گوها نتوانسته است مشکل را برطرف کند به همین دلیل وزارت بازرگانی توصیه کرده است فعلا این تحریم ها باقی بماند.
او افزود بر اساس مقررات امنیتی کشور، نگرانی هایی بابت فعالیت شرکت های مخابراتی و ارتباطی چین با بخش های دولتی آمریکا وجود دارد.
این در شرایطی است که تحریم هایی نیز برای شرکت 'زد تی یی' در نظر گرفته شده بود و دولت آمریکا نهایتا این کشور را به پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون دلار جریمه وادار کرد.
با این احوال سنای آمریکا باز هم رای داده است که این شرکت چینی به دلیل تخلفاتی که صورت داده است باید مشمول تحریم باشد و حق ندارد برای هفت سال با طرف های دولتی در آمریکا معاملاتی انجام دهد.
به رغم شایعاتی که مطرح شده بود آمریکا هنوز تحریم ها از روی این شرکت را رفع نکرده است و برای این منظور قرار است توافقی بین طرفین امضا شود.
این شرکت پیش از این بیش از 360 میلیون دلار به آمریکا پرداخته است اما بر اساس سند جدیدی که طرفین امضا می کنند کل پرداختی 'زد تی یی' به دولت آمریکا به یک میلیارد و 400 میلیون دلار می رسد.
اگر شرکت چینی می خواهد بار دیگر مجوز حضور در تجارت در آمریکا را بدست آورده و بتواند با شرکت های دولتی آمریکا تعامل تجاری داشته باشد باید این خسارت را پرداخت کند.
ظاهرا یک سند مقدماتی میان طرفین به امضا رسیده و مقدمات کار برای رفع تحریم ها علیه شرکت چینی شروع شده اما سنا آن را تایید نکرده است.
آمریکا می گوید این شرکت، معاملاتی را به طور غیرقانونی با ایران و کره شمالی داشته و برای همین تحریم هایی را علیه شرکت چینی در نظر گرفته است.
آمریکا اعلام کرد شرکت «زد تی یی چین» به دلیل «صادرات برخی تجهیزات مخابراتی در سال های اخیر بدون کسب مجوز از واشنگتن» مورد تحریم قرار گرفته است.
وزارت بازرگانی چین به دنبال این مساله در بیانیه ای از واشنگتن خواست بجای این گونه اقدامات «زمینه قانونی فعالیت شرکت های چینی را در آن کشور فراهم کند» و علیه آنها تبعیض قایل نشود.
'شرکت زد تی یی' تامین کننده تجهیزات و وسایل مخابراتی و الکترونیکی و پیشرو دیگر شرکت های دنیا در ساخت تلفن های هوشمند است و بتازگی نوع جدید از تلفن هوشمند نسل پنجم را آزمایش کرده است.
آمریکا پیش از این نیز در راستای فشار اقتصادی به چین، بر کالاهای صادراتی این کشور تعرفه اعمال کرده بود که باعث تنش و جنگ تجاری میان دو کشور شده است.

  • ۹۷/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">