ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا MTN نیز از پروژه اپراتور دوم کنار می رود؟

| چهارشنبه, ۲ آذر ۱۳۸۴، ۰۵:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - سایت بازتاب در خبری تحلیلی برخورد اخیر وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی را نوعی دهن کجی به ایران تلقی کرده و از احتمال برگزاری مجدد مناقصه اپراتور دوم در ایران خبر داده است.

گفتنی است پیش از این نیز نخستین زمزمه ها مبنی بر خروج ترک سل از پروژه اپراتور دوم از سوی این سایت خبری تحلیلی مطرح شده و پیش بینی های این سایت با توجه به منابع خاص خبری که در اختیار دارد به وقوع پیوست.

لذا باید منتظر ماند و دید که آیا این بار نیز چنین اتفاقی در مورد این اپراتور آفریقایی نیز رخ خواهد داد یا نه؟

متن خبر سایت بازتاب به شرح زیر است.

در حالی‌ که مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نهایی شدن پروژه اپراتور تلفن همراه با شرکت «MTN» آفریقای جنوبی خبر می‌دهند، این کشور در اولین آزمایش پس از اخذ این امتیاز بزرگ، به ایران دهن‌کجی کرد و از اعزام وزیر خارجه خود به ایران خودداری و معاون وزیر خارجه را به این اجلاس فرستاد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، مسئولان وزارت خارجه در خصوص این‌که آفریقای جنوبی در مقابل این امتیاز بزرگ چرا با کشورمان اینگونه برخورد کردند، هنوز مطلبی اظهار نکرده‌اند. این در حالی است که تصمیم دولت جدید، هماهنگی کامل بین بخش‌های اقتصادی کشور با سیاست خارجی و استفاده از امتیازات خریدها و قراردادها در پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.
گفته می‌شود در پی رویکرد ضعیف آفریقای جنوبی، بخش‌هایی از دولت به ارائه پروژه اپراتور دوم به شرکت «MTN» انتقاده کرده‌اند. احتمال می‌رود در صورت عدم ارائه امتیازهای مناسب از سوی آفریقای جنوبی به ایران، این گروه به دولت فشار بیاورند تا برای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، بار دیگر مناقصه برگزار شود.
آفریقای جنوبی که در گذشته به خاطر حمایت از ایران در آژانس انرژی هسته‌ای تحت فشارهای کشورهای غربی قرار داشت، با کنار گذاشته شدن «ترک‌سل» اکنون در یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور وارد شده است.
به گفته کارشناسان و دست‌اندرکاران، منافعی که از این پروژه عاید شرکت «MTN» خواهد شد، به قدری است که این کشور حاضر به پذیرش کلیه ریسک‌ها و شرایط طرف‌های ایرانی شده است.

  • ۸۴/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">