ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیکان خواستار جدایی از دولت آمریکا شد

| شنبه, ۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

آیکان - سازمان ناظر بر سیستم آدرس‌های اینترنتی - اعلام کرد که آماده است بدون نظارت وزارت بازرگانی آمریکا فعالیت کند.

به گزارش (ایسنا)، سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌های اینترنتی، مسوول بسیاری از جنبه‌های اداره‌ی اینترنت از جمله مساله‌ی آدرس‌های اینترنتی، تعیین این که چه کسی می‌تواند به عنوان ثبت کننده‌ی نام‌های دامنه عمل کند و یا چه نام‌های دامنه مورد پشتیبانی قرار خواهند گرفت، است.

این سازمان اکنون در گزارش مفصلی که به دولت آمریکا فرستاده، اعلام کرد که آماده است از نظارت وزارت بازرگانی آمریکا خارج شده و به عنوان یک سازمان کاملا مستقل عمل کند.

آیکان از زمان شکل‌گیر‌ی‌ به علت این که منشاء اینترنت از وزارت دفاع آمریکا بود، تحت نظارت وزارت بازرگانی آمریکا بوده است؛ نقش دولت آمریکا در نظارت بر آیکان همواره مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر بوده که معتقدند آیکان بیش از یک بلندگو برای دولت آمریکا نیست و وزارت بازرگانی آمریکا در موقعیت‌های ویژه‌ی نیروی خود را در آیکان بکار می‌برد.

بسیاری معتقدند که کنترل آیکان باید به یک نهاد بین‌المللی واگذار شود و برخی ایده ایجاد شبکه‌ی متعلق به خود را که خارج از نظارت آیکان است، مطرح کردند.

آیکان اکنون تحت یک یادداشت تفاهم کار می‌کند که می‌تواند به واگذاری کنترل این سازمان از سوی آمریکا منتهی شود.

پل تومی - رییس آیکان - در گزارشی اعلام کرده که این سازمان تقریبا به تمامی اهداف خود نائل شده و زمان برای استقلال آیکان فرا رسیده است.

مقامات آیکان در ماه مارس با مقامات وزارت بازرگانی ملاقات خواهند کرد و تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا در مورد این که آیا آیکان باید استقلالش را به دست آورد در 14 ماه فوریه اعلام می‌شود.

  • ۸۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">