ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مقررات جابه‌جایی شماره مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه در حال نهایی شدن است و در این رابطه با اپراتورهای تلفن همراه جلساتی داشتیم تا بعد از آن این امکان فراهم شود که مشترکان بدون تغییر شماره بین اپراتورها جابه‌جا شوند.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به آیین‌نامه مقررات حاکم بر جابه‌جایی شماره مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه (number portability) اظهار کرد: با توجه به این موضوع اپراتورهایی که معمولا شبکه گسترده‌ای دارند، باید این امکان را فراهم کنند که اپراتور جدید به‌جای شبکه‌سازی از شبکه‌های آن‌ها استفاده کند؛ این موضوع و آیین‌نامه مربوطه حداکثر ظرف یک ماه آینده در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کنترل منطقی برروی این سرویس وجود داشته باشد تا مشترکان دائما به تعویض شماره خود اقدام نکنند، ادامه داد: باید به این نکته نیز اشاره کنم که این بحث در شبکه‌هایی که اپراتورها شماره‌های یکنواختی دارند، کارایی لازم را دارد زیرا در حال حاضر ساختار نامبرینگ اپراتور اول یکنواخت نبوده و اجرای آن پیچیده‌تر است اما بین اپراتور دوم و سوم که هر دو فلت هستند، خیلی راحت‌تر می‌توان این کار را انجام داد.

سبوحی افزود: امیدواریم براساس طرح تجاری که اپراتور اول دارد، آن‌ها نیز به این سمت بروند که مشابه همه دنیا سیستم نامبرینگ‌شان به سمت فلت برود؛ می‌توان به راحتی این کار را انجام داد و نظرات اپراتورها در این زمینه دریافت شده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه مباحث و مشکلات فنی برای اجرایی شدن این موضوع وجود دارد که در حال مذاکره و رفع شدن هستند و با این کار خدمت جدیدی به مردم ارائه خواهد شد، خاطر نشان کرد: تصویب این آیین‌نامه مختص دو اپراتور فعلی نخواهد بود و اپراتورهایی که پس از این نیز وارد فضای ارتباطی کشور می‌شوند را شامل می‌شود.

  • ۸۹/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">