ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابهامات مجلس درخصوص ایرانسل اعلام می‌شود

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۴:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

ابهامات و نگرانی‌های اعضای کمیسیون صنایع و معادن در مورد ایرانسل و نحوه عملکرد آن در قالب نامه‌ای به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می‌شود.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن اشاره به نتایج جلسه مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مسوولان سازمان‌های مدیریت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و اطلاعات با مسوولان ایرانسل که هفته پیش برگزار شد، اعلام کرد: از آنجایی که طبق بند قانون مربوط به اپراتور دوم، حداقل باید 51 درصد خرید تجهیزات اصلی این پروژه از داخل تأمین شود در این جلسه بر استفاده از حداکثر توان داخلی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و متخصصان داخلی تأکید شد.

همچنین در مورد فاینانس پروژه با توجه به اینکه 49 درصد سهام در دست شرکت خارجی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر تأمین این بخش از سرمایه توسط سرمایه‌گذار خارجی تأکید کردند. وی افزود: طبق بند قانون مربوط به اپراتور دوم، مدیریت فنی پروژه باید ایرانی باشد و این بند باید رعایت شود.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین طبق قرارداد ایرانسل از زمان واگذاری پروانه یا لایسنس شبکه اپراتور دوم تلفن همراه از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایرانسل در آذرماه 84 این شرکت ظرف شش ماه پس از اخذ پروانه باید اقدام به واگذاری سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی کند و باید این اطمینان را بدهد که این واگذاری با تأخیر مواجه نمی‌شود و ما هم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستیم به‌عنوان ناظر بر عملکرد شرکت ایرانسل در مورد اجرای پروژه اپراتور دوم نظارت داشته باشد.

وی افزود: سؤالات، نگرانی‌ها و ابهامات اعضای کمیسیون صنایع و معادن از نحوه عملکرد اطمینان در مورد واگذاری‌ها در موعد مقرر در این جلسه مطرح شد و مقرر شد این سؤالات و ابهامات طی نامه‌ای از طرف کمیسیون صنایع و معادن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه صحبتی از ثبت‌نام جدید تلفن همراه به میان نیامد.

  • ۸۴/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">