ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو، سال 95 و در راستای نظارت بر فرآورده های گمرک و جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشور متصل کرد.

به گزارش فارس، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه علی رغم باور عمومی داروهای تقلبی نه تنها در کارخانه بلکه در هیچ جای دیگری ساخته نمی‌شوند اظهار داشت: امروزه برخی افراد سودجو  با استفاده از یک چاپگر ساده، برچسب داروهای ضد سرطانی و گران قیمت را جعل و به فروش می‌رسانند.

اکبر عبداللهی اصل ادامه داد: افراد متقلب در این حوزه آنقدر وقیح شده اند که حتی زحمت تولید دارو، را هم به خود نمی‌دهند و برای منافع مادی و اقتصادی همواره کوتاه‌ترین راه ممکن را بر می‌گزینند.

وی در بخش دیگری از گفتگویش با  پایگاه خبری سازمان غذا و دارو در خصوص همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیص شده اظهار داشت: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار می‌شد سازمان غذا و دارو، سال 95 و در راستای نظارت بر فرآورده های گمرک و جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشور متصل کرد.

عبدالهی عنوان داشت: از ابتدای سال 1395 مقرر کردیم که فراورده دارویی بی شناسنامه ای وارد سطح عرضه نشود به همین دلیل فعالیت سامانه رهگیری و ردیابی دارو از سال 92  آغاز و چندین مرتبه برای شرکت‌های تولید کننده و تامین کننده دارو تمدید شد؛ اکنون متولیان عرضه ومردم می دانند که داروی بی شناسه از نظر ما محلی از اعراب ندارد و آندسته اقلام دارویی که بدون شناسه رویت می‌شوند یا تقلبی اند و یا قاچاق که طبیعتا هیچ اعتمادی به آنها وجود ندارد.

  • ۹۶/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">