ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا چند افسر اطلاعاتی چین در وزارت امنیت ملی استان جیانگسو را به حملات سایبری و سرقت اطلاعات از شرکت‌های هوافضا متهم کرد.

به گزارش فارس، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، دو افسر اطلاعاتی چینی را به سرقت داده‌های فناوری و اسناد محرمانه هوایی متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این دو افسر اطلاعاتی برای وزارت امنیت ملی استان جیانگسو کار می‌کردند. پنج تبعه دیگر چینی هم به همکاری با این دو نفر متهم شدند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «افسران اطلاعاتی چینی و کسانی که تحت رهبری آنها فعالیت می‌کردند، شامل هکرها و اعضای کمپانی متبوع، به مدت 5 سال مکررا به شبکه‌های رایانه‌ای کمپانی‌های خصوصی در آمریکا و کشورهای دیگر نفوذ کرده یا امکان آن را فراهم ساختند».

آمریکایی‌ها مدعی هستند: «هدف نهایی این توطئه‌گران، سرقت مالکیت معنوی و اطلاعات تجاری محرمانه از جمله اطلاعات مربوط به موتور توربوفَن که در هواپیماهای مسافربری استفاده می‌شود، به همراه دیگر داده‌ها بود».

وزارت دادگستری آمریکا با بیان اینکه افسران این نهاد اطلاعاتی چینی از ابتدای سال 2010 تا ماه می سال 2015 به جمع‌آوری اطلاعات درباره یک مدل از موتورهای توربوفن آمریکایی مشغول بودند، می‌گوید این موتور به عنوان بخشی از همکاری‌های شرکت‌های هوافضای فرانسوی، چینی و آمریکایی در حال تولید بود.

واشنگتن مدعی است که این متهمان بارها شرکت‌های هوافضای آمریکایی مستقر در آریزونا، ماساچوست و اورگون را هک کرده‌اند.

  • ۹۷/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">