ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو انجمن فناوری اطلاعات ایران گفت: اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی در بین شهروندان است.
مسعود رستمی روز شنبه در مراسم پایانی هفته پژوهش در بجنورد افزود: مادامی که در شهروندان تغییراتی برای پذیرش خدمات الکترونیکی ایجاد نشود برپایی دولت الکترونیک فایده چندانی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: باید آموزشهای ما در این زمینه طوری باشد که شهروندان برای دریافت خدمات الکترونیکی احساس نیاز کنند. او تصریح کرد: البته ارایه خدمات الکترونیکی نیازمند تجهیزات مخابراتی مانند فیبرنوری، تلفن و شبکه‌های اینترنتی نیز می‌باشد.
وی امنیت را مولفه مهم در ارایه خدمات الکترونیکی دانست و گفت: هم‌اینک عدم احساس امنیت شهروندان از خدمات الکترونیکی موجب شده تا از خدمات کارتهای اعتباری بانکها استقبال چندانی صورت نگیرد.
عضو انجمن ‪ IT‬ایران افزود: شهروندان باید به این اطمینان برسند که اطلاعات آنها کاملا حفاظت می‌شود.
وی در مورد وضعیت طرح دولت الکترونیک در ایران توضیح داد: اکنون بسیاری از وزارتخانه‌ها بخشی از خدمات خود را از طریق طرح الکترونیکی ارایه‌می‌کنند که تا حدودی موجب تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان شده است.
او گفت: همچنین برخی از ادارات و دستگاههای اجرایی در استان خراسان شمالی از جمله استانداری و شرکت مخابرات سامانه خدمات بدون کاغذ را راه اندازی کرده‌اند.
وی مدیریت بر طرح الکترونیک را مهم ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر ارایه خدمات الکترونیکی باید مدیریت لازم را نیز بر این طرحها داشته باشیم.
دبیر جشنواره پژوهش در استان خراسان شمالی ضمن قدردانی از حمایت دستگاههای اجرایی از برپایی هفته پژوهش در این استان گفت: طی این هفته نمایشگاههای علمی و پژوهشی، کتاب و دستاوردهای صنعتی برای نخستین بار در خراسان شمالی برپا شد.
دکتر قنبری با این حال افزود: عدم اطلاع‌رسانی به موقع توسط دستگاههای مسوول موجب شد فضای مناسبی برای این امر ایجاد نشود.

  • ۸۴/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">