ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرح یکپارچه گمرک الکترونیکی

| جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۸۹، ۰۳:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر بازرگانی با اشاره به اجرای طرح یکپارچه آسیکودا در کشور گفت: سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات و صادرات قرار است تا پایان برنامه پنجم در بانک ها، گمرک و کشتیرانی به صورت یکپارچه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود موحدی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیکی - ایران الکامپ 2010 - فناوری اطلاعات را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: برای بسط عدالت و شفافیت در کشور نیازمند استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را متعهد کرده که روی فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کند ادامه داد: فناوری اطلاعات و اجرای طرح تجارت الکترونیکی می تواند انقلابی در عرصه تجارت خارجی واردات و صادرات ایجاد کند.

قائم مقام وزیر بازرگانی با اشاره اجرای طرح گمرک الکترونیک خاطرنشان کرد: با تصویب طرح یکپارچه ثبت سفارشات الکترونیکی در بحث صادرات دولت از تمامی تشکلها و مجموعه ها حمایت می کند و علاقه مند خواهد بود که کار بصورت تخصصی دنبال شود.

موحدی با بیان اینکه باید در جهت توسعه فناوری های بالادستی حرکت کنیم افزود: رشد صادرات فناوری اطلاعات در سالهای اخیر خوب بوده اما برای آنکه جایگاه مطرح و مناسبی در منطقه و جهان بیابیم نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف کشور توجه به فناوری اطلاعات و استفاده از آن به شدت در حال گسترش است گفت: فناوری اطلاعات تکنولوژی است که طبقات و فواصل مختلف اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی را درهم می ریزد و به هم نزدیک می کند.

موحدی از طرح هایی چون گواهی الکترونیکی به عنوان ابزار زیرساختی برای رسیدن به این مهم نام برد و تاکید کرد با استفاده از فناوری اطلاعات می توان کاربردهای مختلفی را تعریف کرد.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه توجه به فناوری اطلاعات یکی از گرایش های مهم دولت است اضافه کرد: تشکیل کارگروههایی چون تجارت الکترونیک و فاوا از سوی دولت که تمامی وزارتخانه ها در آن حضور دارند نشان از توجه خاص دولت به این مفوله دارد.

نهادهای برتر الکامپ شانزدهم معرفی شدند

به گزارش مهر، در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور و سازمان تامین اجتماعی به عنوان برترین های نهادهای دولتی در بکارگیری خدمات الکترونیکی معرفی شدند و از شرکتهای خصوصی آرتاپرور قشم، مبین نت، سیمرغ فناوری اطلاعات، امرتات و سایان کارت نیز تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی ، معاون وزرای صنایع و بازرگانی نیز حضور داشتند.

  • ۸۹/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">