ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای غربالگری آنلاین کودکان اوتیسم

| جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی گفت:‌ غربالگری آنلاین کودکان مبتلا به اوتیسم را در سال جدید اجرا خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم سریع‌تر کودکان بیمار را شناسایی و تحت خدمات توانبخشی قرار دهیم.

افروز صفاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با وضعیت رسیدگی به بیماران اوتیسم گفت:‌ 75 مرکز توانبخشی اوتیسم در کشور فعال است و به همین دلیل برنامه‌های منسجمی را برای حمایت از بیماران اوتیسم داریم که غربالگری این بیماران از جمله برنامه‌های در دست اجراست. 

وی تصریح کرد:‌ در این غربالگری 110 هزار کودک مورد بررسی قرار گرفته که 620 نفر از آنها مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده‌اند. 

مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی گفت: راه‌اندازی مراکز حرفه‌آموزی کودکان اوتیسم در سنین بالای 14 سال از دیگر برنامه‌های بهزیستی است. 

صفاری‌فر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال جدید اجرای غربالگری به صورت آنلاین است که امیدواریم بتوانیم با این برنامه برای توانبخشی کودکان کاری کنیم. 

وی گفت: طبق آخرین آمار جهانی، تعداد کودکان اوتیسم در جهان یک در 64 است و در ایران براساس غربالگری سال 91، یک از صد کودک است و این نشان‌دهنده افزایش این کودکان بیمار است. 

وی گفت:‌ به دلیل تعامل کم این کودکان با محیط اطرافشان، تأسیس مراکز شبانه‌روزی اغلب مناسب نیست، اما با این وجود، راه‌اندازی پایلوت دو مرکز را در دستورکار داریم تا چنانچه خانواده‌ها شرایط نگهداری از این کودکان را به مدت محدود ندارند، به طور مثال؛ می‌خواهند به سفر بروند، می‌توانند کودک‌شان را به این مراکز بسپارند.

  • ۹۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">