ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای 8 طرح مخابراتی با مشارکت بخش خصوصی

| شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: هشت پروژه‌ داخلی و بین المللی برای تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای تعریف شده که با مشارکت فعال بخش خصوصی در این حوزه در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد باقر ظهوری فر اظهار داشت: این پروژه‌ها با توجه به برنامه‌های کشور در حوزه ICT خصوصاً در زمینه توسعه جهشی فناوری اطلاعات و به منظور تأمین پهنای باند لازم برای ارایه سرویس‌های مختلف از جمله نسل سوم تلفن همراه و وایمکس، تعریف شده است.

وی افزود: از سوی دیگر و بر اساس برنامه‌های وزارت ارتباطات مبنی بر اجرای اصل 44 و فعال کردن بخش خصوصی این حوزه در اجرای این پروژه‌ها، زمینه سازی لازم برای مشارکت این شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری‌های بین المللی صورت گرفته است.

ظهوری فر با بیان این مطلب که آماده‌سازی شبکه‌های داخل کشور و تأمین نقاط ارتباط با شبکه‌‌های بین المللی ارتباطی، لازمه ایجاد هاب منطقه‌ای است، گفت: در همین راستا و به منظور آماده‌سازی شبکه‌های داخل کشور دو پروژه بزرگ تعریف شد که امیدواریم با تلاش‌های در دست انجام، سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: اجرای شبکه انتقال زیرساخت که با قابلیت IP طراحی شده و همچنین اجرای شبکه core و super core، پروژه‌های داخلی در این حوزه را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها، ظرفیت شبکه به چند برابر وضع موجود افزایش خواهد یافت به طوری که تأمین هیچ سرویسی در شبکه زیرساخت غیر ممکن نخواهد بود.
* ساخت کابل دوم ایران و امارات دستور کار

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مطالعات و مذاکرات صورت گرفته طی دو سال گذشته در خصوص تأمین نقاط ارتباطی بیشتر با شبکه‌های بین المللی تصریح کرد: در حوزه خلیج فارس، بجز کابل‌های دریایی ایران وکویت، پروژه فالکون و کابل دریایی ایران و امارات، در سه محور دیگر، کار مطالعاتی و مذاکرات فنی با مجریان پروژه و سرمایه‌گذاران مربوطه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه GBT که توسط یک شرکت قطری اجرا و کلیه کشورهای خلیج فارس را به صورت حلقه‌ی به هم مرتبط می‌کند و پروژه TGN-EA که ضمن برقراری ارتباط ایران با شبکه TGN، اتصال کشور به کلیه شبکه‌های فیبرنوری موجود بین المللی را تأمین می‌کند، بخشی از این پروژه ها محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کابل موجود میان ایران و امارات 15 سال قدمت داشته و به سال‌های پایانی عمر خود رسیده است، تأکید کرد: اجرای کابل دوم ایران و امارات نیز از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این حوزه است.

محمد باقر ظهوری فر اجرای این پروژه‌ها را زمینه ساز تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: در سمت شمال و شمال غرب کشور نیز در نظر داریم با مذاکراتی که درحال انجام است، نقاط اتصال کشور‌های همسایه را تقویت و با اجرای پروژه‌های جدید به شبکه‌های فیبرنوری جهانی متصل شویم.

وی افزود: در همین راستا پروژه‌ای برای استفاده کشورهای حاشیه دریای خزر تعریف شده و همچنین پروژه‌های فیبرنوری ایران و ارمنستان و بررسی پیشنهادیی برای برقرار اتصال بین المللی از طریق ترکیه نیز در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.

  • ۸۸/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">