ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجلاس تهران اقتدار مارا افزایش داده است

| پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر علمی نخستین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران گفت: اجلاس جامعه اطلاعات منطقه آسیا و اقیانوسیه (اجلاس تهران) و بیانیه آن اقتدار ما را برای شرکت فعال در اجلاس ‪ WSIS‬تونس افزایش داده است.
"احسان ریاضی" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: در اجلاس تهران با توجه به میزبانی ایران، عملا ایران موفق شد متن پیشنهادی خود را به تصویب نمایندگان سایر کشورهای شرکت‌کننده برساند.
وی اظهار داشت: باتوجه به اجلاس تهران با کمی هماهنگی بیشتر و استفاده از تحقیقاتی که زیر نظر اساتیدی چون پروفسور معتمد نژاد ارائه شده اند، نسبت به اجلاس ژنو از آمادگی خوبی برای حضور در این کنفرانس برخوردار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات موثر ایران برگزاری کنفرانس سطح بالای آسیا اقیانوسیه برای اجلاس تونس است که با حمایت نهادهای بین‌المللی اردیبهشت امسال در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این کنفرانس علاوه بر بحثهای اصلی، برنامه‌های جنبی چون نمایشگاه دستاوردهای رایانه‌ای ایران و "ورک‌شاپ‌های" تخصصی و عمومی توسط اساتید انجام شد و آنچه را که به عنوان دستاورد اصلی این کنفرانس می توان ذکر کرد تلنگری بود که زده شد تا هرآنچه را که در زمینه توسعه ‪ IT‬در حال انجام آن هستیم و یا برنامه‌هایی را که در این زمینه داریم منظم و قابل ارائه کنیم.
وی ادامه داد: کتابهایی که توسط وزارت ‪ ICT‬برای این کنفرانس اغلب به صورت دوزبانه تهیه گردید وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران، برنامه‌های ما برای توسعه ‪ IT‬در شهرها و روستاها، طرح‌های تکفا را در اختیار مخاطبان قرار دادند.
رییس هیات داوران نخستین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای تاکید کرد: با وجود آنکه بحث حقوقی اجلاس تونس جنبه غالب آن است، یکی از مهمترین اقدامات دولت ایران در اجلاس تونس باید معرفی توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری کشور در غرفه ایران باشد.
به عقیده وی زیرا، هنوز ایران به عنوان کشوری که در این زمینه حرفی برای گفتن دارد شناخته شده نیست و اجلاس تونس فرصت مناسبی است تا با حضور فعال شرکتهای خصوصی و به ویژه برگزیدگان جشنواره‌های داخلی در غرفه ایران فرصتی فراهم شود تا توانمندیهای کشورمان جمهوری اسلامی ایران عرضه شود.
ریاضی افزود: ما با وجود توانمندی‌های بسیار به ویژه در عرصه نرم افزارهای آفلاین و آنلاین و سایتهای اینترنتی، به ندرت شاهد صادرات این خدمات به خارج از کشور هستیم و معمولا به جای آن شاهد فرار مغزها بوده ایم که حضور فعال در اجلاس تونس و معرفی دستاوردهای رایانه‌ای ایران می‌تواند در این زمینه نیز موثر باشد.
وی تصریح کرد: شاهد این امر موفقیت دو اثر ایرانی از میان‌هشت دستاورد برتر رایانه‌ای کشور در ‪ WSIS Award‬است و این نشان‌دهنده این است که ایران در ‪ WSIS Award‬نیز حضوری فعال داشته و نام و مشخصات دستاوردهای رایانه‌ای برتر ایران در کتاب جشنواره جهانی به ثبت رسیده است.
ریاضی گفت: در طول این دو سال مساله اجلاس تونس در اذهان صاحبنظران و حتی نوشته‌های روزنامه‌های ما باز بود و به ویژه از سال گذشته اقدامات عملی برای این اجلاس در جریان بوده است.
این کارشناس افزود: خوشبختانه در این اجلاس ایران تنها نیست و نباید هم به تنهایی جلو رود، اجلاس تهران فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و تصویب یک سند منطقه‌ای بود اما در این اجلاس و در بحث کشورهای شمال و جنوب ما با اقدام صحیح می‌توانیم از حق خود و کشورهای همراهمان دفاع کنیم.
ریاضی ادامه داد: کسب آمادگی برای اجلاس جهانی ‪ WSIS‬تونس فرصتی مغتنم برای ما بود تا ضمن بررسی آنچه می‌خواهیم به دنیا بگوییم به بررسی عملکرد خود بپردازیم.
به گفته وی، در شرایط فعلی به نظر می‌رسد شرکت در سطح وزیر و معاون رییس جمهور برای بیان خواستها و تحقیقات ایران الزامی باشد.
وی یادآور شد: در مرکز پژوهش‌های ارتباطات اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده و مصاحبه‌ها و مقالات پرمحتوایی به چاپ رسیده‌اند که هر کدام به نوعی خواستهای ملت ما و بسیاری از کشورهای جهان را بیان می‌کنند.

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">