ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال بروز انشقاق در اتحادیه رایانه

| شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۸۷، ۱۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

600 نفر از فروشگاه‌داران صنف IT استان تهران با امضای متنی خطاب به وزارت بازرگانی خواستار جدایی رایانه از اتحادیه رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری شدند.

فناوران- گفته می‌شود در پی اعتراض فروشگاه‌های کامپیوتری به عملکرد اتحادیه و از آنجا که طبق قانون نظام صنفی در صورتی که 300 فعال هر صنف درخواست تشکیل اتحادیه‌ای مستقل داشته باشند، به شرط موازی نبودن فعالیت‌های دو اتحادیه، می‌توانند این کار را انجام دهند، فروشگاه‌داران به جمع‌آوری امضا پرداختند.

براساس این گزارش تاکنون 600 امضا برای جدایی رایانه از اتحادیه صنف رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری جمع‌آوری شده تا این درخواست به صورت قانونی پیگیری شود. همچنین این 600 نفر 40 نفر را به عنوان منتخبان خود برگزیده‌اند تا پیگیر این درخواست صنفی باشند. این 40 نفر نیز با تشکیل گروهی به نام "اجماع فعالین صنف مستقل رایانه" به دنبال تحقق این خواسته هستند. همچنین شنیده شده این 40 نفر شورایی مرکزی با عضویت 9 نفر را برگزیده‌اند تا کارها منسجم‌تر پیگیری شود.

به گفته یکی از اعضای شورای مرکزی، همین که کاملا اعضای صنف IT با هم متحد شدند، خود موفقیت بزرگی است. او اظهار امیدواری کرده به زودی این اعضا بتوانند به خواسته خود برسند.

در عین حال کاشانی‌نژاد، رییس اتحادیه صنف رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری با بیان این که این 600 امضا حقیقی نیست و خیلی از کسانی که مهر فروشگاه‌شان پای این نامه خورده از مفاد آن خبر ندارند، به فناوران گفت: امکان ندارد تا زمانی که هیات مدیره فعلی سرکار هستند جدایی ماشین‌های اداری و رایانه اتفاق بیفتد. چرا که این دو در واقع یکی هستند و نمی‌توان مرز مشخصی برای‌شان قایل شد.

وی ادامه داد: فکر جدایی از طرف فقط چند نفر مطرح شده که هدف‌شان تضعیف اتحادیه است و ما با برخورد با این گروه اجازه نمی‌دهیم اتحاد صنف را زیر سوال ببرند.

  • ۸۷/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">