ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال برگزاری مجدد مزایده اپراتور سوم

| دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۸۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۱ نظر

طبق آیین‌نامه مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور، سازمان تنظیم مقررات می‌تواند تنها در خصوص برندگان اول و دوم این مزایده تصمیم‌گیری کند و در غیر این‌صورت مزایده ابطال می‌شود.

به گفته یک مقام آگاه، در آیین‌نامه مزایده اپراتور سوم هیچ بحثی در خصوص برنده سوم مزایده و نیز تفاوت درصد پیشنهادی نفرات اول و دوم نیامده است. پیش از این گفته شده بود که قیمت پیشنهادی کنسرسیوم زین ایران 30درصد با کنسرسیوم تامین اتصالات برای اخذ پروانه اپراتور سوم تفاوت دارد و این مساله با قوانین مزایده مطابقت نمی‌کند.

همچنین در خبرها آمده بود که اپراتور عمان تل به عنوان نفر سوم مزایده آمادگی خود را برای قبول شرایط ایران در این پروژه اعلام

کرده است.

این مقام مسوول در عین حال از رسیدن به نقطه مطلوب مذاکرات مقام‌های ایرانی با کنسرسیوم زین ایران خبر داد و گفت: مذاکرات به نحو مطلوب پیش می‌رود. وی با تاکید بر اینکه شرایط و پیشنهاد کنسرسیوم توسط رگولاتوری در حال بررسی نهایی است، اظهار امیدواری کرد که طی یک هفته آینده نتایج این مذاکرات منطقی شود. کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی «زین» است.

ضریب نفوذ تلفن همراه کشور 70درصد است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را 70درصد عنوان کرد.

محمود خسروی در مراسم راه اندازی سایت موبایل ارتفاعات کلاردشت مازندران با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات افزود: بیش از 4میلیارد مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ 61درصد اقتصاد جهان را رقم می‌زند. وی خاطرنشان کرد: به ازای هر دو نفر در دنیا یک نفر دارای موبایل است.

خسروی تعداد مشترکان همراه اول در کشور را 30میلیون نفر ذکر کرد و گفت: تعداد مشترکین تلفن همراه کشور با احتساب 12میلیون مشترک ایرانسل به رقمی معادل 43میلیون نفر رسیده است. وی تعداد مشترکین تلفن ثابت کشور را 23میلیون نفر عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ ارتباطات در کشور 70درصد است. خسروی گفت: با راه‌اندازی اپراتور وایمکس در کشور و با توجه به سرویس‌دهی خوبی که این دستگاه دارد بتوانیم شاهد تحول خوبی در زمینه دسترسی به سرعت دیتا در کشور باشیم.

منبع : موبنا

  • ۸۸/۰۳/۰۴

نظرات  (۱)

خبرها در مورد اپراتور سوم بسیار پیچیده و مبهم می باشد . اینطور به نظر میاد که سود بیشتر و فشارهای سیاسی و اقتصادی بروی مسئله تاثیر گذاره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">