ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گروه تولید ـ زهرا امیری - «علی‌اکبر جلالی» مسوول کمیته جامعه اطلاعاتی انجمن ICT ایران گفت: این نگرانی وجوددارد که به صورت تشریفاتی و با تعداد محدود در اجلاس wsis تونس شرکت کنیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر افزود: در این صورت انزوا ایران در مجامع بین‌المللی هر روز گسترده‌‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته رسانه‌ها، برخی از محققان، انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران به همراه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و بخشی از وزارت ICT تلاش‌هایی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: به ویژه با برگزاری همایش منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه در تهران انتظار می‌رفت که حرکت‌های جدی در این خصوص داشته باشیم.

عضو هیأت مدیره انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران گفت: مشارکت ایران در کمیته حاکمیت اینترنت فرصت خوبی را ایجاد کرد تا نقش ایران در تاثیرگذاری برنامه‌های اجلاس دوم جهانی سران درباره جامعه اطلاعات (wsis) زیاد باشد.

وی تاکید کرد: اما نگاه سردی که این روزها در کشور ما برای حضور در اجلاس تونس وجود دارد این نگرانی را به وجود آورده که حتی رسانه‌های ملی نیز نتوانند در این اجتماع بزرگ بین‌المللی که ساختار جهان فردا را شکل می‌دهد حضور پیدا کنند.

جلالی یادآور شد؛ معلوم نیست تا کی ما باید تحت تاثیر نظرات افراد به جای برنامه‌های ملی باشیم.

مسوول کمیته جامعه اطلاعات انجمن ICT ایران گفت: به زودی اجلاس دوم سران کشورهای جهان درباره جامعه اطلاعات، 16 تا 18 نوامبر ـ‌ 25 تا 27 آبان‌ماه جاری در تونس برگزار می‌شود.

وی افزود: از دو سال قبل که اجلاس اول در ژنو برگزار شد و رییس‌جمهور ایران برنامه اصول را امضا کرد و ایران در کنار 196 کشور جهان وارد جامعه اطلاعات شد،‌انتظار تلاش بهتری می‌رفت.

  • ۸۴/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">