ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال حضور رییس جمهوری در اجلاس WSIS

| شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۸۴، ۰۵:۳۷ ب.ظ | ۱ نظر

ITanalyze.ir – بر اساس جدیدترین شنیده ها احتمال حضور رییس جمهوری در اجلاس تونس تقویت شده است.

اظهارات غیر رسمی حکایت از آن دارند که نزدیکان رییس جهمور توانسته اند نظر وی را برای حضور در دومین فاز اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات (wsis 2005) و به تعبیری بزرگترین رویداد ارتباطی قرن جلب کنند.

این اخبار در حالی نقل می شوند که بر اساس عرف بین الملل روزهای اخیر آخرین مهلت برای اعلام حضور در این ریداد بین المللی به شمار می رود.

بر اساس گزارش ITU پیش بینی می شود در این رویداد بیش از 12 هزار نماینده از سراسر دنیا حضور یابند. اهمیت این اجلاس به حدی است که در فاصله باقی مانده به برگزاری، افرادی همچون کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل، حدود 50 تن از روسای جمهور و سران کشورها، مدیران ارشد بیش از 200 شرکت بزرگ دنیا همچون گوگل، آلکاتل، اریکسون، فرانس تلکوم، نوکیا، مایکروسافت، اینتل و...، مدیران آژانس های بین المللی همچون ITU،UNDP،UNESCO و UPU و سازمان های بزرگ جهانی حضور خود در این اجلاس را از چندی پیش قطعی کرده اند.

تصویب برنامه عمل توسعه جامعه اطلاعاتی و موضوع کلیدی راهبری اینترنت در کنار 250 رویداد موازی دیگر از جمله مهمترین مسایل مطرح در اجلاس تونس به شمار می روند.

در فاز دوم WSIS برنامه عمل توسعه جامعه اطلاعات که پایه آن در سال 2003 و با حضور نمایندگان و سران 175 کشور دنیا در ژنو گذاشته شده بود به تصوب خواهد رسید.

بر این اساس اهداف پیش‌بینی شده در برنامه عمل جامعه اطلاعات که تا سال 2015 باید به ثمر برسد شامل محورهایی همچون برقرار ارتباط روستاها، امکان عمومی، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، کتابخانه‌ها، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها و نهادهای دولتی با یکدیگر است.

سران کشورها در این اجلاس همچنین در خصوص مباحثی همچون استراتژی‌های مالی جهت کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در کشورهای در حال توسعه و راه‌های موجود جهت راهبری اینترنت به بحث و توافق خواهد رسید.

بر اساس این گزارش جدیدترین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) نشان می‌دهد که قریب به 942 میلیون نفر از مردم دنیا در کشورهای توسعه یافته نسبت به 85 درصد باقی مانده از مردم سراسر دنیا در سایر کشورها، 5 برابر دسترسی بهتر به تلفن‌های ثابت و متحرک، 9 برابر دسترسی بهتر به خدمات اینترنتی و 13 برابر دسترسی بهتر به کامپیوتر‌های شخصی دارند که این امر بیانگر شکاف دیجیتال و گسترش عمق آن در دنیا محسوب می‌شود.

ITU همچنین تخمین می‌زند که 800 هزار روستا در دنیا همچنین از دسترسی به خطوط تلفن، اینترنت و سایر تجهیزات مدرن ICT محروم بود و در فقر دیجیتال به سر می‌برند.
یکی از اصلی‌ترین اهداف این اجلاس بررسی راه‌های موجود جهت فراهم آوردن دسترسی هر چه بهتر کشورهای در حال توسعه به اینترنت و فناوری‌اطلاعاتی و ارتباطی است.

اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات از 25 تا 27 آبان ماه جاری در کشور تونس برگزار می شود.

  • ۸۴/۰۸/۱۴

نظرات  (۱)

lcim xrctlr

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">