ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال کاهش استقبال از سیم کارت های 0910

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۵ نظر

طبق پیش‌بینی فعالان بازار خرید و فروش سیم‌کارت سیم‌کارت‌های 0912 در آینده‌ای نزدیک با اقبال بیش‌تر و بهتری رو‌به‌رو می‌شوند زیرا نداشتن رومینگ و وجود محدودیت میزان مکالمه از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به تمایل نداشتن مشترکان برای خرید سیم‌کارت‌های 0910 با قیمت 150 هزار تومان تاثیرگذار باشد.

افشار فروتن لاریجانی - رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره‌ی وضعیت بازار تلفن همراه با توجه به ثبت‌نام سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی اظهار کرد: میزان سقف مکالمات این سیم‌کارت‌ها تا 20 هزار تومان است و اگر کسی بخواهد بیش‌تر از این مبلغ صحبت کند ظاهرا باید سپرده‌ی 50 هزار تومانی در هر دوره را در یکی از دفاتر امور مشترکان به عنوان پیش‌پرداخت بگذارد تا بتواند به همان میزان مکالمه داشته باشد.

وی گفت: با توجه به این که این سیم‌کارت‌ها ودیعه نداشته و رومینگ ندارند، بنابراین به اعتقاد من استقبال چندانی از این سیم‌کارت‌ها نمی‌شود؛ جزییات دقیق آن نیز بعد از آغاز ثبت‌نام اعلام شد.

اما در مجموع بازار سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به دلیل کاهش خرید و فروش با رکود مواجه شده و با ثبت‌نام سیم‌کارت های 0910، تمایل مشتریان برای خرید و فروش سیم کارت‌های 0919 نیز به شدت کاهش یافته است.

به گفته‌ی فروشندگان سیم‌کارت‌های 0912 نیز به دلیل کاهش خرید و فروش بدون نوسان قیمت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد 2 تا 500 هزار تومان و فروش آن تا 530 هزار تومان است؛ همچنین سیم‌کارت صفر با کد سه تا 420 هزار تومان و کد 4 تا 365 هزار تومان است که 25 تا 30 هزار تومان بیش‌تر از مبلغ خرید به فروش می‌رسند.

قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد 5 به مبلغ 365 هزار تومان و کد 6 نیز 320 هزار تومان است و قیمت فروش آن‌ها به ترتیب 385 و 345 هزار تومان است.

سیم‌کارت کد 7 تا300 هزار تومان و کد هشت نیز 270 هزار تومان خریداری شده و 25 هزار تومان بیش‌تر به فروش می‌رسد و سیم‌کارت کارکرده‌ی کد یک نیز به مبلغ 500 هزار تومان خریداری و تا 525 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیم‌کارت‌ها ی اعتباری 0919 تا 36 هزار تومان و سیم‌کارت‌های صفر تالیا به مبلغ 45 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

اما حمیدرضا صفرزاده، یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل و اعتباری اپراتور اول، به خبرنگار ایسنا گفت: قیمت سیم‌کارت‌های 0919 به دلیل افزایش حجم توزیع در بازار و ثبت‌نام بیش از حد به جهت سرمایه‌گذاری به میزان زیادی کاهش یافت اما در حال حاضر و در واقع حدود یک هفته است که قیمت‌ها تقریبا روند صعودی به خود گرفته است.

به گفته‌ی او قیمت این سیم‌کارت‌ها تا حدود دو هفته‌ی پیش تا 28 هزار تومان کاهش یافته بود اما این روزها به 34 هزار تومان افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا هفته‌ی آینده به 40 هزار تومان و حتی بالاتر نیز برسد.

اما فروشندگان سیم‌کارت معتقدند گرایش مردم به سمت استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری 0919 بعد از این که مشخص شد سیم‌کارت‌های جدید با کد 0910 رومینگ نداشته و امکان مکالمه‌ی بیش از 20 هزار تومان در یک دوره مگر در صورت پرداخت مبلغ مورد نظر در میان دوره و یا پرداخت شارژ این مبلغ علاوه بر مبلغ 150 هزار تومان، افزایش یافته زیرا سیم‌کارت‌های اعتباری را نیز می‌توان 20 هزار تومان شارژ کرد و از طرفی با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند.

به گفته‌ی کارشناسان در مقاطعی دلیل کاهش قابل توجه قیمت این سیم‌کارت‌ها سرمایه‌گذاران و تجاری بودند که در یک زمان به خرید تعداد زیادی از این سیم‌کارت‌ها اقدام کردند و در زمانی که متوجه شدند عرضه‌ی این سیم کارت‌ها افزایش یافته و به میزان زیادی واگذار می‌شوند و از طرفی قیمت آن‌ها در حال کاهش است، تصمیم گرفتند سیم‌کارت‌هایشان را نیز به بازار عرضه کنند اگر چه این کار به ضرر آن‌ها تمام شود چراکه صلاح دانستند که جلوی ضرر بیش‌تر را گرفته و سرمایه‌ی خود را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از فروشندگان پیش‌بینی کرد که قیمت سیم‌کارت‌های 0919 تا دو هفته‌ی دیگر تا 45 هزار تومان افزایش می‌یابد.

اما مسابقه برای نقدینگی سریع این سیم‌کارت‌ها هم مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت آن در مقطعی دیگر عنوان شده است، یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های تالیا معتقد است: این سیم‌کارت‌ها هم‌چنان با عدم استقبال مواجهند زیرا فقط در شهرهای بزرگ آنتن می‌دهند که کارکرده‌ی آن‌ها 15 تا 20 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و صفر آن نیز 45 هزار است.

  • ۸۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۵)

سیم کارت های 0910 واقعآ مشکل دارند حتی در آنتن دهی
سیم کارت 0910 مشکل دیگری دارد و آن هم اینست که بعضی از پیش شماره ها مانند 09121 را نمی تواند بگیرد و یا دریافت کند همچنین با برخی از ارتباط ها با پیش شماره های همگروه خود (0910) مشکل دارد
  • Dr. Afshin Amouzadeh lichaei
  • مگه سیم کارت 910 اومده تو بازار که مشکلاتش رو بشه تازه دران ثبت نام می کنند اگر اطلاعات دیگری هم دراید ممنون می شم که در اختیار مردم بگذارید
    اگه سیم کارت های 0910دارای محدودیت اعتبار هستند پس چرا بهشون میگن دائمی؟
    من که عاشق این پیش شماره هستم خیبلی با کلاسه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">