ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه بلاتکلیفی در تکمیل پنجره واحد مدیریت زمین

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود گذشت ۶ سال از وعده راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، هنوز این سامانه بطور کامل راه اندازی نشده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما, ۳۱ فروردین ماه سال جاری پایان وعدهِ راه اندازی پنجره واحدِ مدیریت زمین در همه استان هاست. طبق ابلاغ آبان ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور، این سامانه باید تا پایان اسفندِ پارسال، در کل استان‌های کشور راه اندازی می‌شد. تکلیفی که انجام نشد و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی این سامانه ضمن عذرخواهی از مردم، وعده داد تا اردیبهشتِ ۱۴۰۲ تکمیل شود.
تسهیل صدور مجوزِ تغییر کاربری، مهم‌ترین کارکرد این سامانه پنجره واحدِ مدیریت زمین است.
مظلوم کارشناس حوزه اراضی و املاک می‌گوید ویژگی سامانه پنجره واحد این است که دیگر نیازی نیست متقاضی در دستگاه مربوط حاضر شود که هم اتلاف وقت و هم بروز فساد را به همراه دارد.
منصوری کارشناس حوزه اراضی و کشاورزی نیز می‌گوید با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، درآمد‌هایی که دستگاه‌ها از طریق استعلام ازمردم اخد می‌کردند حذف می‌شود وسیستم بطور اتوماتیک به داده‌ها و بانک اطلاعات دسترسی خواهد داشت و این موجب افزایش شفافیت می‌شود.
برای تسهیل در صدور مجوز‌ها و تغییر کاربری و اینگونه موارد طرح راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین در سال ۹۵ مطرح شد، اما همچنان راه اندازی این سامانه به تاخیر افتاده است.
ناظمی رئیس سازمان فناورزی اطلاعات در دولت دوازدهم در باره علت تاخیر در تکمیل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌گوید زمان زیادی صرف شد تا متولی این مسئله شناسایی شود.
در اواخر اسفند سال ۹۹ بخشی از این سامانه آماده شد تا اینکه در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را بطور آزمایشی در استان اصفهان آغاز کرد.
بر اساس ماده ۲ ضوابط اجرایی پنجره واحد مدیریت زمین ابلاغی معاون اول رئیس جمهور پوشش سراسری این سامانه باید تا انتهای سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسید به نحوی که امکان سنجی درخواست متقاضی به روش الکترونیکی فراهم شود.
این شرایط به کندی پیش رفت که تذکر مخبر به دستگاه‌های مرتبط را در پی داشت. اوایل بهمن ماه گذشته میر رجبی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی گفت سازمان حفاظت محیط زیست، اوقاف و امور خیریه، شورای عالی مناطق آزاد، سازمان شهرداری ودهیاری کشور و سازمان امور مالیاتی از جمله سازمان‌هایی هستند که در پیوستن به پنجره واحد زمین کوتاهی داشتند.
بنابر اعلام سازمان منابطع طبیعی به عنوان متولی پنجره مدیریت زمین تا کنون تغییری در همکاری این دستگاه‌ها انجام نشده و میر رجبی گفته است اگر این دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته باشند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">