ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایتنا – با تصمیم مجمع عمومی انجمن شرکت‌های انفورماتیک، این انجمن به تدریج در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور «حل» و «ادغام» خواهد شد.

مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن شرکت‌های انفورماتیک ایران برگزار شد. در این جلسه، موضوع تعیین وضعیت این انجمن در شرایط استقرار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مورد بررسی و تصمیم‌گیری اعضای انجمن قرار گرفت.
گفتنی است مدتی پیش و همزمان با شکل‌گیری نظام صنفی، مجمع عمومی قبلی انجمن شرکت‌های انفورماتیک، هیئت مدیره خود را مامور کرده بود که در باره گزینه‌های موجود در شرایط جدید، بررسی و مطالعه نموده و نتیجه را به اعضای خود گزارش نماید.

به گزارش ایتنا، در جلسه امروز که پیرو تصمیم پیشین مجمع تشکیل شده، و ارائه گزارش مورد نظر را در دستور جلسه خود داشت، رییس هیئت مدیره این انجمن، «نظام صنفی رایانه‌ای ایران» را مدل تکامل یافته و فراگیرتر «انجمن شرکت های انفورماتیک ایران» ذکر کرد، و به همین دلیل برای اجتناب از موازی کاری، لزوم کمرنگ شدن تدریجی انجمن و انتقال کامل توانایی‌ها و دارایی‌های آن به نظام صنفی را به عنوان پیشنهاد به اعضای انجمن پیشنهاد داد.

در این جلسه که با حضور 454 شرکت عضو و در تهران تشکیل شد، مخالفان و موافقان پیشنهاد هیئت مدیره به ارائه نظریات و دیدگاه‌های خود پرداختند، و نهایتا نظر پیشنهادی هیئت مدیره با 403 رای موافق و 42 رای مخالف و 9 رای ممتنع به تصویب رسید.
رییس هیئت مدیره انجمن، در حاشیه این نشست با خبرنگار ایتنا در باره چگونگی این انتقال از انجمن به نظام صنفی به گفت‌وگو پرداخت.

سهیل مظلوم ضمن اشاره به این که در حال حاضر، نسبت پوشش و استقرار نظام صنفی رایانه‌ای به انجمن شرکت‌های انفورماتیک، نسبت 20 به 80 است، گفت: «مطابق مصوبه امروز اعضای انجمن، در یک زمان‌بندی دقیق و توسط هیئت مدیره، این نسبت باید به تدریج معکوس شود و پتانسیل و داشته‌های انجمن به نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان نماینده واقعی و فراگیر صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات منتقل گردد.»
به گفته مظلوم، هیئت مدیره انجمن با اجرای مصوبه مجمع عمومی، در زمان مقتضی گزارش خود را به مجمع عمومی بعدی ارائه خواهد نمود.

مظلوم، زمان تقریبی برای اجرای این تصمیم را اواخر بهار آینده ذکر کرد.

  • ۸۴/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">