ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه «اینترنت رایگان» به زائران اربعین

| چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات از ارائه خدمات اینترنتی رایگان به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: اپراتورهای ایرانی و عراقی تلفن همراه در طول مسیر پیاده‌روی اربعین به ارائه این خدمات می‌پردازند.

به گزارش تسنیم محمد جواد آذری جهرمی در سفر به عراق و دیدار با حسن الراشدی وزیر الاتصالات العراقی،  از ارائه خدمات رایگان اینترنت در  ایام اربعین به زائران حسینی خبر داد.

وی به حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این مراسم حدود 2 میلیون نفر ایرانی شرکت می‌کنند که به همین منظور با هدف افزایش تمهیدات برای تسهیل در شرایط ارتباطی زائران به عراق سفر کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و هماهنگیهای صورت گرفته با ستاد اربعین، وزارت کشور و اپراتورهای مخابراتی، خدمات اینترنتی در دو بخش عمده به زائران اربعین حسینی عرضه می‌شود.

آذری جهرمی ادامه داد: بخشی از این خدمات در رابطه با مقوله ارتباطات رومینگ و ارتباطات بین‌الملل دو کشور  خواهد بود که در این راستا، سال گذشته با اتصال فیبر نوری موفق شدیم این ارتباط را بعد از مدتها به‌طور مستقیم و بدون استفاده از کشور ثالت برقرار کنیم که این مهم در کیفیت ارتباطات تاثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به هماهنگی اپراتورها در موضوع رومینگ، به توسعه شبکه اپراتورهای عراقی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، توسعه کیفیت شبکه توسط اپراتور عراقی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به پوشش کامل سرویس رومینگ توسط اپراتورهای ایرانی در مرزهای زمینی خاطرنشان کرد: ارتباطات دیتا و صوت در نقاط مرزی شلمچه و استان ایلام برقرار بوده و برای ارتباط مناسب زائران در مسیر حرکت آنها قرار می‌گیرد.

آذری جهرمی به سرمایه‌گذاری شرکتهای مخابراتی ایران و عراق برای ارائه سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: جدا از فراهم شدن خدمات نسل سوم اپراتورهای عراقی، خدمات وای‌فای نیز به صورت رایگان و در طول مسیر در اختیار زوار خواهد بود.

وی ادامه داد: این شرکتها در طول مسیر با راه‌اندازی مراکز ict(فناوری اطلاعات و ارتباطات) به ارائه خدمات مختلف در حوزه فناوری می‌پردازند.

حسن الراشدی؛ وزیر اتصالات عراق نیز در این دیدار با تشکر از طرف ایرانی، جهت هرگونه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت و ایرج مسجدی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، امروز جلسه مشترکی به صورت رسمی بین دو طرف ایرانی و عراقی برای مذاکرات بیشتر جهت ارائه خدمات اینترنتی به زائران در بغداد برگزار شود.

  • ۹۶/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">