ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه دومیلیون سیم کارت در نیمه دوم سال 85

| دوشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ | ۲ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه نیز برای ارایه‌ی حدود دو میلیون سیم کارت است که احتمالا در نیمه‌ی دوم سال توزیع خواهد شد، به این معنی که شبکه‌ی مربوطه تا اواخر تابستان سال آینده راه‌اندازی و اجازه‌ی بهره برداری داده خواهد شد.
دکتر«وفا غفاریان» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برنامه‌های سال آینده‌ی مخابرات ایران را تشریح کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام سال ‌٨٥ توزیع
سیم کارت‌های تلفن همراه اپراتور اول است. قرعه کشی مربوطه مطابق قول‌های داده شده، ‌٢٧ فروردین ماه انجام و زمان بندی دقیق اعلام خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ‌٨٥ حدود پنج میلیون سیم کارت توزیع ‌شود.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن طبق هماهنگی‌ها و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به نظر می‌رسد تالیا بتواند حدود یک تا ‌٥/١ میلیون سیم کارت، شامل حدود ‌٥٠٠ هزار در تهران و یک میلیون در شهرستان‌ها توزیع کند که این رقم به تعداد پنج میلیون سیم کارت قبلی، افزوده خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه نیز برای ارایه‌ی حدود دو میلیون سیم کارت است که احتمالا در نیمه‌ی دوم سال توزیع خواهد شد، به این معنی که شبکه‌ی مربوطه تا اواخر تابستان سال آینده راه‌اندازی و اجازه‌ی بهره برداری داده خواهد شد.
غفاریان افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال ‌٨٥، حدود هشت تا ‌٩ میلیون سیم کارت توزیع شود که در مقایسه با ‌٤/٣ میلیون توزیع صورت گرفته در سال ‌٨٤، تقریبا حدود دو و نیم برابر توسعه‌ی ضریب نفوذ تلفن همراه خواهیم داشت.
غفاریان ادامه داد: در مورد خطوط ثابت تلفن نیز برنامه ریزی شده تا حدود ‌٣ تا ‌٥/٣ میلیون خط واگذار شود که بر اساس آن به ضریب نفوذ ‌٣٣ درصد خواهیم رسید، این در حالی است که در سال ‌٨٤، ‌٦/٢ میلیون خط در کشور دایر شد.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران افزود: در مورد پورت‌های پرسرعت اینترنت(ADSL)، مطابق مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات در سال ‌٨٤ و ‌٨٥، خرید و راه اندازی پورت‌های جدید برای شرکت‌های مخابرات استانی در تهران و چند شهر بزرگ ممنوع شده تا برای بخش خصوصی فرصت ایجاد شود.
وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی، در صورت انجام شدن این کار، تقریبا میزان پورت‌های اینترنت پرسرعت به دو برابر افزایش می‌یابد، به طوری که در حال حاضر حدود دو هزار پورت دایر داریم که در صورت دایر شدن ‌٢٥٠ هزار پورت در سال ‌٨٥، جهشی دو برابر خواهیم داشت.
وی افزود: در بخش ارتباطات روستایی، تاپایان امسال تعداد ارتباط روستایی اعم از دفاتر مخابراتی و مراکز روستایی به ‌٤٥ هزار خواهد رسید، و برای سال ‌٨٥ نیز اتصال حدود سه هزار و ‌٥٠٠ روستا به شبکه‌ی مخابراتی کشور پیش‌بینی شده است.

  • ۸۴/۱۲/۲۲

نظرات  (۲)

جالب است تابستان گذشته آقای محمود زاده مدیر عامل صا ایران می گفت تا قبل از عید نوروز و در اسفند ماه 84 حتی اگر شده 100 سیم کارت ایران سل در تهران توزیع می شود. طبق قانون ایران سل و مجلس شورای اسلامی سیم کارت های ایران سل بایستی از ابتدای تابستان آتی یعنی تیر ماه در ایران توزیع شود اما اکنون آقای غفاری اعلام می کند سیم کارت های ایران سل نیمه دوم سال آتی توزیع می شود حتما در نیمه دوم سال آتی هم تاریخ جدید اعلام خواهد شد.
i want to subscribe at your site

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">