ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر شیوه جدیدی را برای ارتباط هم زمان انواع پردازنده ها در محیط یک تراشه ارائه کرده است که می تواند در تولید ابررایانه های آینده بکار گرفته شود.

مهندس "پوریا محمدی یقینی" مجری این طرح به ایرنا گفت: بر اساس این معماری جدید که "شبکه بر تراشه" خوانده می شود، می توان به سادگی و بصورت هم زمان تعداد انبوهی از پردازنده ها را بر روی یک تراشه تعبیه کرد.

این دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر افزود: این معماری جدید رایانه ای موجب افزایش سرعت و کاهش مصرف انرژی در رایانه ها می شود.

وی مقیاس پذیری بالای این معماری را از جمله ویژگی های این طراحی جدید عنوان کرد و گفت: حتی اگر هزار هسته پردازشی و یا حافظه ای بر روی یک تراشه قرار داده شود ، سرعت و کارایی آن کاهش نمی یابد.

محمدی با تاکید بر اینکه اینگونه معماری ها در سراسر جهان هنوز در مرحله تئوری و تحقیق است، افزود: مهندسان رایانه دنیا امیدوارند این معماری جدید را طی 10 سال آینده بر روی ابررایانه ها بکار گیرند.

از این پژوهش که در قالب پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و با راهنمایی دکتر حسین پدرام انجام شده چندین مقاله ISI نیز استخراج شده است.

  • ۸۸/۱۰/۲۲

نظرات  (۴)

  • حاجی عابدی
  • پوریا محمدی یکی از نوابغ کامپیوتر و از بهترین اساتید من هستند.باید قدرشون رو دونست
    Morgh az ggafas parid.ishon ham be jame nokhbegane usa peivastand
  • بچه های شهاب دانش رشته کامپیوتر ترم 2
  • با سلام بهترین استاد شهاب دانش = مهندس پوریا محمدی یقینی از اینکه قشنگ درس می داد معماری کامپیوتری را به بچه ها و اما بچه ها گیج بودند و لی آخر ترم کسانی که 2 شده بودند هم قبول کرد از هر لحاظ بهترینه
  • شهاب دانش ترم 2 معماری ما از کسانی هستیم که با شما شیوه ا
  • سلام عالی بود من که از 15 گرفته بودم 3.5 به من نمره قبولی 16 را دادن از هر لحاظ بهترینی من ترم 2 بودم و در استانه افتادن بودم به من 16 دادن موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">