ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه‌ MMS همراه اول همچنان در آینده‌

| شنبه, ۲ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

سرویس GPRS از خدمات ارزش افزوده که مهم‌ترین خدمات نسل 2.75 به شمار می‌آید، اکنون توسط همراه اول در تهران و کرج ارایه شده و تا پایان سال جاری در مراکز استان‌ها ارایه می‌شود.

به گزارش (ایسنا) محمد سلیمانی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام که امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز شد در جمع خبرنگاران در مورد مزایده‌ی وایمکس - خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم - گفت: برندگان این مزایده در 30 استان مشخص شده‌ و باید مجوز سرمایه‌گذاری بگیرند و امیدواریم در نیمه‌ی سال 88 بتوانند خدماتشان را حداقل در مراکز استان در اختیار قرار دهند.

وی درباره‌ی نمایشگاه الکامپ و تله‌کام گفت: شور و هیجانی که در میان بازدیدکنندگان و غرفه‌داران بود بسیار امیدوارکننده است و در حوزه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار چشمگیر بود و شرکت‌های غیردولتی و دولتی حضور فعال‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند و ورود محصولات جدید مورد توجه قرار دارد.

او تصریح کرد: ورود بیش از 150 قلم از محصولات مخابرات در کشور ممنوع شده و آمادگی داریم که از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تولیدات همه تولید‌کنندگان را تایید نمونه کرده و استانداردسازی کنیم تا در نهایت بتوانیم از دولت مجوز گرفته تا دیگر از خارج از کشور این محصولات را وارد نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی نرم‌افزار اقدامات خوبی انجام شده و در این حوزه سرعت تحولات بسیار سریع است. باید بدانیم در این زمینه باید به سرعت کار کرده و پیشرفت کنیم زیرا در این حوزه عقب هستیم اما با همت و تلاشی که در این زمینه انجام می‌شود می‌توانیم موفق شویم.

وزیر ارتباطات با بیان این که در سال جاری 90 خدمت با مصوبه دولت باید به صورت الکترونیکی ارایه شود که 64 مورد آن عملیاتی شده است اظهار کرد: اما بحث توسعه آن نیازمند حمایت درون‌ سازمانی و برون سازمانی است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های خوبی در تامین اینترنت و بانکداری الکترونیکی ایجاد شده و اکنون 30 هزار مگابایت ظرفیت ارایه پهنای باند اینترنتی در کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به اپراتور سوم تلفن همراه گفت: استقبال خوبی از این اپراتور شد و چهارشنبه‌ی گذشته مرحله تحویل اسناد آن انجام شد و برنده اول آن دی‌ماه مشخص می‌شود.

او ادامه داد: بازار تلفن همراه ایران بازار جذاب و پررونقی است و شرکت‌ها باید جدیت بیشتری را برای کسب بازار از خود نشان دهند.

سلیمانی درباره‌ی سرویس MMS گفت: تجهیزات مورد نیاز همراه اول به تایید سازمان تنظیم مقررات رسیده و در آینده نزدیک ارایه می‌شود.

وی یادآور شد: در سال 88 تحول عظیمی در اقتصاد دیجیتالی شاهد بودیم و بانکداری الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی متحول شد و زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی نیز در کشور فراهم شده و همگان می‌توانند از آن بهره بگیرند.

  • ۸۷/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">