ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارزان سازی پیامک فارسی در دست پیگیری است

| دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

در نظر داریم تا معادل 160 کاراکتر انگلیسی 40 حرف فارسی را انتخاب و میزان هر بایت آن را به عنوان یک پیام کوتاه محسوب کنیم.

مهندس محمدحسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: نحوه محاسبه تعرفه کاراکترهای پیامک با متن فارسی، توسط یک تیم پژوهشی آغاز شده و این کار به سرعت دنبال می‌شود.

وی، با بیان این مطلب که کاراکترهای فارسی حجم بیشتری را به نسبت حروف انگلیسی اشغال می‌کنند، گفت: چنانچه نتیجه تحقیقات نشان دهد که از لحاظ فنی امکان جداسازی پیام کوتاه با متن فارسی از متن لاتین وجود دارد، تعرفه پیامک فارسی ارزان خواهد شد.

وی افزود: به منظور تشویق مشترکان از استفاده حروف فارسی در ارسال پیام کوتاه، باید تعادل میان حجم حروف انگلیسی و فارسی به وجود آید.

فلاح اصغری، تصریح کرد: در نظر داریم، معادل 160 کاراکتر انگلیسی 40 حرف فارسی را انتخاب کرده و میزان هر بایت آن را به عنوان یک پیام کوتاه محسوب کنیم.

به گزارش سیتنا، دکتر وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران نیز پیش از این گفته بود: چنانچه تیم فنی بتواند راه حلی برای این مشکل پیدا کند، تعرفه ارسال پیام کوتاه با متن فارسی و لاتین معادل هم خواهد شد.

  • ۸۶/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">