ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال پیامک ترافیک برای رانندگان

| چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

وضعیت ترافیک شهر تهران به صورت متن روی نمایشگر پخش خودروها نمایش داده خواهد شد.

به گزارش"ایلنا" طرح رادیو دیتا یا اطلاع رسانی آر دی اس (RDS) به وسیله نمایشگر پخش خودروها از جمله طرح‌‏های ارائه شده در دومین جشنواره انتخاب برترین‌‏های پژوهش و نوآوری درحوزه مدیرت شهری است که توسط شرکت کنترل ترافیک شهری شهرداری تهران تهیه و تدوین شده و تا چند هفته دیگر راه اندازی می‌‏شود.

طرح رادیو دیتا در راستای فرهنگ سازی و با همکاری صدا و سیما تدوین شده و طی آن اطلاعات ترافیکی به صورت متن‌‏های دیجیتالی در کنار امواج رادیویی منتشر می‌‏شوند که حتی در صورت خاموش بودن گیرنده‌‏های رادیویی نیز به روی صحنه نمایشگر آنها نمایان خواهند شد.

گفتنی است که تکنولوژی آر دی اس ظرف چند سال گذشته در شهرهای پیشرفته دنیا رواج زیادی پیدا کرده و امروزه بخش مهمی از اطلاع رسانی‌‏ها ضروری توسط این تکنولوژی صورت می‌‏پذیرد.

شایان ذکر است که بیشتر پخش‌‏های ماشین‌‏های جدید آر دی اس را پشتیبانی می‌‏کنند و در داخل ایران نیز امکان دریافت اطلاعات متنی از چندی پیش در اکثر خودروهای تولیدی مدنظر گرفته که تاکنون بلا استفاده مانده است.

  • ۸۷/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">