ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از رهن و اجاره سیمکارت خودداری کنید

| يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۹، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

با وجودی که سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و تالیا بیش از 53 میلیون سیمکارت در کشور واگذار کرده‌اند اما کاربران آنطور که باید با مسائل حقوقی استفاده از تلفن همراه خود آشنا نیستند و این عدم آشنایی بروز برخی مشکلات را به همراه داشته است.

به گزارش فارس، مشترکان تلفن همراه بخصوص مشترکان سیم‌کارتهای دائمی باید به مسائل حقوقی سیم‌کارتهای خود توجه بیشتری داشته باشند به نحوی که در صورتیکه قصد واگذاری وکالتی تلفن همراه خود را به شخص دیگری داشته باشد، باید برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پس از استعلام از دفاتر اسناد رسمی و پاسخ استعلام از شرکت مخابرات نسبت به سند وکالت خود اقدام کنند.

مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند که وکالتنامه، مانع نقل و انتقال نیست و تا زمانی که تلفن همراه به نام مشترک باشد، تمامی مسئولیت‌های مالی و حقوقی به عهده مشترک است.

بنابراین گزاش، در مواردی که صاحب تلفن همراه برای کسب درآمد، خط خود را در ازای مبلغ معینی به صورت استیجاری در اختیار شخص ثالثی قرار می‌دهد و شخص ثالث نیز آن را به صورت رهن در اختیار شخص دیگری می‌گذارد، با توجه به بقای مسئولیت مشترک اصلی، مسئولیت مالی و حقوقی تلفن همراه، برعهده مشترک اصلی است .

ممکن است شخصی که تلفن همراه را اجاره کرده مبالغ کلانی هزینه ایجاد کند و سپس متواری شود، که در این گونه موارد نیز برابر مقررات جاری، اپراتور به صاحب تلفن مراجعه و هزینه‌ها را از وی مطالبه می‌کند.

این گزارش حاکی است: به همین دلیل به مشترکان توصیه می‌شود که از واگذاری تلفن همراه به صورت رهن، اجاره یا وکالت، جداً خودداری و جز به صورت قطعی و با تنظیم سند صلح در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات مشترکین نسبت به انتقال تلفن همراه خود اقدام نکنند.

درهمین حال در مواردی که تلفن همراه در اعمال مجرمانه یا نظایر آنها مورد استفاده قرار گیرد، مسئولیتش بر عهده مشترک اصلی است و لذا توصیه می‌شود مشترک هر چند به طور موقت نیز خط خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهد.

در صورتی که شناسنامه تلفن همراه، مفقود یا به سرقت برود، صاحب تلفن باید در اسرع وقت به امور مشترکین تلفن همراه مراجعه تا پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام مراحل قانونی، نسبت به جلوگیری از جعل شناسنامه و سند خط اقدام شود.

به مشترکان توصیه می‌شود، برای نقل و انتقال تلفن همراه ، به دفاتر خدمات امور مشترکان یا دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.

  • ۸۹/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">