ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اساسنامه زیرساخت ابلاغ شد

| يكشنبه, ۸ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت پس از بررسی در دولت، به تصویب نهایی رسید و جهت اجرا به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.

محمد خواجه‌پور - معاون توسعه مدیریت و امور وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموعه سیستم‌های شبکه زیرساخت راه دور و بین‌الملل مخابرات کشور از جمله مراکز ماکروویو، شبکه اصلی فیبر نوری بین استانی و ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌های مخابراتی مرتبط با زیرساخت و مراکز سوئیچینگ راه دور بین استانی و بین‌الملل از جمله بخش‌های زیرنظر این شرکت هستند.

وی افزود: اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از تأمین ارتباطات زیرساخت راه دور بین‌الملل کشور در چارچوب سیاست‌های وزارت ارتباطات از جمله وظایف این شرکت محسوب می‌شود.

خواجه‌پور تأکید کرد: هدایت و راهبری در زمینه ایجاد، توسعه، بهره‌برداری و بهینه‌سازی شبکه‌های متعلق با سایر دستگاه‌های مجاز به منظور پایداری شبکه مادر ارتباطی کشور و تأمین ارتباطات مطمئن از جمله وظایفی است که بر عهده این شرکت گذشته شده است.

او ادامه داد: با توجه به اساسنامه ابلاغی از سوی دولت، راهبری، مدیریت و ساماندهی در زمینه ایجاد توسعه، تامین، نظارت ، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه زیرساخت در قالب طرح‌های جامع بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی تصریح کرد: مسوولان شرکت مخابرات ایران یک سال فرصت دارند تا تأسیسات، لوازم، تجهیزات، نیروی انسانی و کلیه اموال مربوط به شرکت زیرساخت را به آن شرکت منتقل کنند.

وی گفت: دولت در تصویب نامه خود که به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است، از تمامی دارندگان مجاز شبکه‌های موازی خواسته است تا برای حفظ پایداری شبکه ارتباطات زیرساخت، قرارداد اتصال متقابل را با شرکت زیرساخت منعقد کنند.

  • ۸۷/۱۰/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">