ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استارتاپ‌های بیمه‌ای مجوز فعالیت می‌گیرند

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

ایرنا- رئیس کل بیمه مرکزی از صدور مجوز برلی استارت آپهای بیمه ای خبر داد و گفت: تجربه اسنپ و تپسی در سیستم حمل و نقل نشان داد که بیمه ها نباید در مقابل استارت آپها و فناوری های جدید مقاومت کنند، بلکه باید در آنها سرمایه گذاری داشته باشند.

«غلامرضا سلیمانی» روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از شبکه نوآوری در صنعت بیمه افزود: امروز فضایی فراهم شده تا استارت آپها در بخش بیمه فعالیت کرده و اقدام به تجاری سازی کنند، اما صنعت بیمه نیاز به تحول دارد و اکنون ضریب نفوذ بیمه در جامعه ۲.۳ درصد است که برای تحقق ضریب نفوذ هفت درصدی به شیوه‌های جدید نیاز دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: چنانچه صنعت بیمه با رشد سالیانه ۲۵ تا ۳۰ درصد در سال پیش می‌رود، همچنان سهمش از اقتصاد کشور کمتر است.
سلیمانی گفت: پرتفوی شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۷ به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید که پیش بینی می‌شود به ۶۰ هزار میلیارد تومان در امسال افزایش یابد.
به گفته وی، سال ۱۴۰۰ پرتفوی شرکت‌های بیمه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، اما در صورت اجرای شیوه‌های جدید، رقم آن افزایش بیشتری خواهد داشت.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: براساس افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، باید بیمه به متن زندگی مردم وارد شود و خانواده ها احساس کنند که بیمه جزیی از زندگی آنهاست.
سلیمانی با بیان اینکه ورود استارت آپها به بیمه یک مزیت است، اظهار داشت: امروز از فعالیت های نوآورانه در بیمه حمایت می شود و قرار است که به این شرکت‌های استارتاپ، مجوز داده شود.
وی افزود: استارت آپها در بخش خدمات موفقتر از سایر بخشها بوده‌اند و می‌توانند به توسعه اشتغال کمک کنند و مشارکت سازمان بیمه مرکزی با معاونت علمی رئیس جهوری را نیز یادآور شد که ارکان مختلف کشور از گسترش فناوری‌های جدید حمایت می‌کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اکنون تخلفاتی مانند تخلف در ارزیابی خسارت رخ داده که استارت آپها می‌توانند با ارایه روش‌های جدید این تخلفات را کاهش دهند.
سلیمانی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد محصولات بیمه‌ای جهان در ایران نیز وجود دارد، گفت: برای مردم کشورمان فقط سه محصول بیمه شخص ثالث، درمان و مسوولیت و آتش سوزی شناخته شده است.
به گفته وی، استارت آپها می‌توانند محصولات بیمه‌ای ناشناخته را به مردم معرفی کنند و به تازگی یک شرکت بیمه‌ای ارایه خدمات بیمه بدنه یک روزه و محدود را آغاز کرده که مناسب افرادی است که چند روز محدود در سال از خودرو استفاده می‌کنند.

  • ۹۸/۰۳/۲۲

بیمه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">