ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاندارد بهداشتی نصب BTS در حال تدوین است

| چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۶، ۰۵:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: استانداردهای بهداشتی و ایمنی نصب دکل‌های تلفن همراه با همکاری وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در حال تدوین است.

مصطفی غفاری در حاشیه کارگاه آموزش بهداشت برتوها در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: فناوری‌های نوین از جمله تلفن همراه برای راحتی و زندگی بهتر مردم آمده‌اند اما اگر استانداردهای بهداشتی و ایمنی آنها رعایت نشود سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازند به همین منظور برای رعایت اصول ایمنی این وسایل نیازمند همکاری بین بخشی دستگاههای مسئول هستیم.

وی ادامه داد: نصب دکل‌های تلفن همراه که امروزه در ایران از سوی شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی در حال گسترش است و در مواقعی حتی در بالای بام خانه‌های مردم نصب می‌شوند باید استانداردهای لازم ایمنی را داشته باشند. تاکنون این استانداردها تدوین نشده است اما چندی است با همکاری مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تدوین این استانداردها را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: دکل‌های تلفن همراه باید 3 استاندارد مختلف را رعایت کنند اول استاندارد ایمنی خود دکل است که ضوابط بین‌المللی مشخصی دارد، دوم استاندارد وزن و توان سازه زیر آن است که باید بتواند وزن دکل را تحمل کند و در صورت وقوع زمین لرزه یا حادثه غیر مترقبه، دکل موجب وقوع حادثه خطر ساز نشود و سوم استاندارد چگالی امواج مغناطیسی است که از دکل ساطع می‌شود که بررسی های انجام شده تاکنون نشان می‌دهد که از این نظر دکل‌های تلفن‌های همراه استاندارد هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند با این وجود باید بررسی شود.

غفاری اضافه کرد: افزایش بیش از حد تعداد دکل‌های مخابراتی تلفن‌های همراه ممکن است در آینده برای سلامت مردم خطرساز شود به همین علت پیشنهاد ما به شرکت‌های مخابراتی این است که در صورت امکان هر چند شرکت مخابراتی به صورت تجمعی دکل‌های مشترک داشته باشند تا تعداد این دکل‌ها از حد مجاز بیشتر نشود.
*ایمنی گوشی‌های موبایل

وی ادامه داد: مسئله دیگر ایمنی استفاده از گوشی‌های موبایل است که در هنگام استفاده میدان مغناطیسی قویی را در نزدیکی بافت بدن تشکیل می‌دهند به همین علت توصیه ما این است که مردم در حد ضرورت با تلفن همراه مکالمه کنند و از صبحت کردن طولانی با تلفن همراه بپرهیزند ضمن اینکه امواج این گوشی ها برای افرادی که در بدنشان دستگاه‌های الکترونیکی دارند ممکن است بسیار خطرناک و حتی مرگ آور باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: استفاده بیش از حد از دستگاه‌های سشوار نیز خطرناک است و باید در حداقل ممکن از این دستگاه استفاده شود، دستگاههای مایکرو ویو خانگی نیز معمولاً اگر لولاهای آن سالم باشد و نشتی نداشته باشد خطر چندانی ندارد با این وجود بهتر است هنگام استفاده حداقل فاصله 50 سانتی متری از آن حفظ شود.

  • ۸۶/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">