ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاندارد جذب اشعه موبایل در ایران 6/1 است

| جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۸۹، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر استانداردها و تائید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)گفت: استانداردSAR یا نرخ جذب اشعه گوشی‌های تلفن همراه در ایران 6/1 وات به ازای کیلوگرم تعیین شده است.

'غلامرضا خاکسار' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تاکید بر لزوم رعایت SAR مجاز توسط شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه‌های رادیویی گفت: میزان جذب امواج گوشی‌های همراه به طور مرتب اندازه‌گیری می‌شود و اگر شاخص SAR گوشی بیشتر از حد استاندارد باشد مجوز تولید و واردات صادر نمی‌شود.

وی افزود: انرژی تشعشعات دستگاه‌های رادیویی توسط بافت‌های بدن قابل جذب بوده و در صورتی که مقدار آن از حدود معینی بیشتر شود ممکن است سبب وارد آمدن صدمه به بافت‌ های در معرض تشعشع مانند گوش و مغز شود.

خاکسار ادامه داد: براین اساس در ایران سختگیرانه ترین استاندارد در این خصوص اعمال می‌شود در حالی‌که رقم استاندارد SAR یا میزان جذب اشعه گوشی تلفن همراه در برخی کشورها 2 وات بر کیلوگرم تعیین شده ولی در ایران کمترین و مطمئن ترین رقم که 6/1 است ، بعنوان استاندارد معرفی شده است.

مدیر استاندارد و تایید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد نحوه بررسی گوشی‌های قاچاق که از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند، اظهار داشت: علاوه بر مبادی ورودی و مراکز تولید، بازار و مراکز توزیع نیز توسط ناظرین سازمان پایش می‌شود.

خاکسار افزود: ناظرین سازمان تنظیم مقررات ضابط قضایی نیز هستند و هر جا که لازم باشد با موارد غیراستاندارد برخورد می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر گوشی‌های تلفن همراه تمام آنتن‌های مخابراتی نیز به صورت مستمر با همکاری سازمان انرژی اتمی و مدیریت طیف این سازمان از نظر ایمنی و استاندارد بودن تشعشات بررسی و آزمایش می‌شوند.

خاکسار با اشاره به لزوم تامین ایمنی تشعشی پرتوکاران و مردم در مقابل اثرات مضر تشعشعات رادیویی ناشی از گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه‌های رادیویی، گفت: قوانین جامعی در خصوص حفاظت در برابر اشعه توسط مجلس و دولت مصوب شده که توسط دستگاه‌ها اجرا می‌شوند.

  • ۸۹/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">