ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست معاونت فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های نرم افزار ایرانی در بازارهای جهانی عدم آشنایی با استاندارد نرم افزار است .

مهندس «خسرو سلجوقی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان این‌که استاندارد نرم افزار هنوز در ایران تدوین و یا تعریف نشده گفت: بعضی از دستگاه‌ها، متناسب با حوزه‌ی فعالیت‌شان استاندارد نرم افزار‌ی را تدوین می‌کنند، به عنوان مثال آموزش و پرورش استاندرد نرم افزار آموزش را تدوین می‌کند یا در مورد معماری سازمان دبیر خانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی حداقل‌هایی را تعریف کرده است .

سرپرست معاونت فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی اظهار داشت: یکی از کارهایی که شرکت ثنارای وسازمان نظام صنفی رایانه‌یی و انجمن شرکت‌های انفورماتیک دنبال کرده‌اند این استاندارد‌ها است .

سلجوقی تاکید کرد: معمولا به دلیل این‌که استاندارد وجهه‌ی بین المللی دارد شاید ساختن استاندارهای بومی‌زیاد معنا دارد نباشد چون با یک ترجمه می‌توان به سرعت به این استاندارد دست یافت .

وی خاطر نشان کرد : در بخش‌های مختلف این کار با توجه به حوزه‌ی مسؤولیت‌شان آغاز شده و هر دستگاه به دنبال ترجمه و تدوین استانداردها است که این استاندارها به مرور زمان باید مراحل تصویب خود را در موسسه‌ی استاندارد و شورای عالی انفورماتیک طی کند.

سرپرست معاونت فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به این که استاندارد نرم افزار در کشور ما کافی نیست،گفت: در بخش‌های مختلف، استانداردهای نرم افزار ترجمه ولی به تصویب موسسه‌ی استاندارد نرسیده در صورتی که برای حضور موثر وگسترده در بازار جهانی باید بحث استاندارد را به صورت جدی دنبال کرده و آن را به تصویب موسسه‌ی استاندارد برسانیم .

  • ۸۴/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">