ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی گفت: سعی ما در ستاد جامعه اطلاعاتی این است که نشست ها و کارگروه ها ی تخصصی که در آینده برگزار خواهند شد به سوی امنیت فضای دیجیتال سوق یابند.

چارلز گیگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از مطرح شدن بحث امنیت فضای دیجیتال در اجلاس آفریقا به عنوان یک شعار و محور اصلی گفت و گو ها خبر داد و افزود: در کنفرانسی که در آوریل در قاهره برگزار خواهد شد باب صحبت و کار تخصصی در حوزه امنیت فضای مجازی و جرایم اینترنتی در جامعه اطلاعاتی باز خواهد شد تا در کنفرانس های آتی به بحثی ضروری در میان اعضا تبدیل شود.

گیگر گفت: در جامعه اطلاعاتی و به عبارتی دیگر در عصر دیجیتال اطلاعات زندگی انسان از طریق شبکه و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی حفظ شده یا انتقال داده می شود که اطلاعات شخصی، محرمانه، اطلاعات مالی و حساب های بانکی در این جرگه قرار دارند از این رو باید امنیت بسیار بالایی در این حوزه وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به چگونگی مطرح شدن امنیت فضای مجازی در جامعه اطلاعاتی گفت: در اجلاس تونس یک کارگروه تخصصی حقوقی بر روی این حوزه متمرکز شده بود که نتایج زیاد قابل تامل و جالبی از این گروه حاصل نشد اما با برنامه ریزی هایی که برای این مبحث مهم در جامعه اطلاعاتی کرده ایم امید بسیاری داریم که در آینده نزدیک امنیت داده ها در فضای مجازی به بحث هایی کاملا آکادمیک و علمی تبدیل شده و در نشست های مختلف مطرح شود.

استاد دانشگاه زوریخ در ارزیابی خود از حرکت کشورها به سمت تحقق جامعه اطلاعاتی گفت: این مطلب در مورد کشورها نسبی مطرح است و ما در این خصوص کشورها را در حال پیشرفت و پیشرفته تقسیم کرده ایم؛ کشورهای پیشرفته در امور فناوری اطلاعات به راحتی راه خود را در حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی پیدا کرده اند و حرکت کشورهای در حال پیشرفت نیز رضایت بخش است.

مشاور علمی و تحقیقاتی دپارتمان آموزش سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا توزیع رایانه های 100 دلاری در آفریقا راهی برای شتاب در حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی محسوب می شود، گفت: نفس پروژه توزیع رایانه های ارزان در آفریقا و یا در هر بخش از دنیا می تواند حرکت خوب و شتاب دهنده ای برای رسیدن به جامعه اطلاعاتی باشد اما نباید سیاست و یا منافع گروهی در این میان دخیل شود کما که در مورد آفریقا هنوز رضایت کامل حاصل نشده است.

وی در باره نقش جوانان و NGO های جوان در حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی گفت: اکثر بار یک حرکت موفقیت آمیز به سوی جامعه اطلاعاتی بر دوش جوانان است و در NGO های جوان نیز حضور خوبی را در اجلاس های ژنو و اتریش داشتند که جوانان ایرانی نیز در آن ها عضویت داشتند و این امر در کشورهای جوانی مانند ایران نمود بیشتری دارد.

گیگر در مورد حرکت های جوانان ایران در حوزه اینترنت و جامعه اطلاعاتی گفت: در سفری که به ایران داشتم از نزدیک مشاهده کردم که جوانان ایرانی بسیار علاقمند به فناوری اطلاعات هستند و کار با رایانه را خوب آموخته اند و این می تواند امتیاز مثبتی برای حضور پررنگ ایران در جامعه اطلاعاتی باشد.

  • ۸۷/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">