ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده از شبکه IN بعد از واگذاری به مخابرات

| سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: شبکه IN (هوشمند) ملی پس از انتقال از شرکت زیرساخت به مخابرات ایران در سراسر کشور قابل استفاده می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، "وفا غفاریان"،‌افزود:‌ در زمان حاضر شبکه IN در دو استان تهران و خراسان رضوی عملیاتی و مورد استفاده واقع شده که نتایج بسیار رضایت بخشی را به همراه داشته است.

غفاریان ، در خصوص شبکه IN ملی اظهار داشت: شبکه IN ملی که در سطح کشور توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت نصب شده هنوز کاملا عملیاتی نیست اما پس از انتقال به شرکت مخابرات ایران، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که IN به خاطر ماهیت خود که در لایه دسترسی (Access) قرار دارد جزو ماموریت شرکت ارتباطات زیر ساخت به شمار نمی رود، ‌اکنون در حال هماهنگ کردن نقل و انتقال شبکه IN ملی به منظور عملیاتی کردن آن هستیم.

غفاریان فعال‌ترین سرویس شبکه IN را در زمان حاضر خدمات اینترنتی برشمرد و گفت:اکنون ISP های متعدد به جای تولید و توزیع کارت در بین مردم، شماره تلفن مخصوص استفاده از اینترنت در اختیارشان قرار می دهند و در نهایت هزینه استفاده روی قبض تلفن شان اضافه می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه از شکل گرفتن خرید و فروش الکترونیکی در شبکه IN خبر داد و تصریح کرد: این سرویس که نوعی تجارت الکترونیکی (e-commerce) است پس از خرید هزینه‌ آن روی قبض تلفن شارژ می‌شود.

وی افزود: تنها تفاوت این روش با تجارت الکترونیکی در استفاده از پول الکترونیکی است. از آن جا که در کشور ما این پول رایج نشده از این ویژگی IN در سیستم نقدینگی الکترونیکی استفاده شده است.

وی با تأکید بر مزایای بی‌شمار شبکه IN اظهار امیدواری کرد که این شبکه در سراسر کشور قابل بهره‌برداری شود.

  • ۸۷/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">