ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه در حین انجام وظیفه در مؤسسات پزشکی، تشخیصی و درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فارس، علیرضا عسگری مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه در حین انجام وظیفه در مؤسسات پزشکی، تشخیصی و درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: بر اساس اظهار نظر متخصصین و کارشناسان صاحب نظر حوزه فرهنگ و رسانه، استقبال، میزان استفاده و صرف زمان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان اینترنتی بیشتر از کشورهای توسعه یافته است و استفاده غیر اصولی از فناوری‌های نوین در محیط اداری و اوقات مفید کاری می‌تواند مخرب و حقوق‌گیرندگان خدمت را متأثر نماید.

عسگری افزود: از طرفی بر اساس گزارشات دریافتی و مشاهدات عینی در بازدیدهای نظارتی از مؤسسات پزشکی و درمانی، استفاده کارکنان مراکز درمانی از تلفن همراه و مشغولیت ورود به شبکه‌های اجتماعی در حین انجام وظیفه موجب نگرانی در کیفیت ارائه خدمات درمانی و کاهش ایمنی بیمار، همچنین عدم رعایت حقوق گیرندگان خدمت، سلب اعتماد بیماران، گسترش عفونت و اختلال عملکرد تجهیزات حساس پزشکی و غیره را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و اعمال نظارت‌های مستمر به منظور کنترل و استفاده متعارف از تلفن همراه در مؤسسات پزشکی و بالاخص بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه کاملا ضروری است، افزود: به همین دلیل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه کاربری غیرمتعارف تلفن همراه و ورود به شبکه های اجتماعی در محیط کاری و شیفت فعال همکاران درمانی، غیرمجاز و ممنوع اعلام می‌شود و مسئولیت نظارت و کنترل آن با مسئولین مرتبط خواهد بود.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: به منظور رعایت حقوق بیماران، موضوع فوق در سنجههای 1و2 از استاندارد «ح-2-2» محور حقوق گیرنده خدمت در استانداردهای اعتباربخشی نسل نوین ابلاغی سال 1395 مورد تأکید قرار گرفته و بیمارستان‌ها بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

  • ۹۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">