ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال از لغو طرح رجیستری

| سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل بازرسی شرکت ارتباطات سیار گفت : اکثر شرکت های معتبر گارانتی گوشی تلفن همراه ، از لغو طرح رجیستری استقبال کرده اند.

"تیمور کرمی"، روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران ، با بیان این که در زمان حاضر 15 شرکت معتبر گارانتی گوشی در بازار فعال هستند، افزود:شرکت های گارانتی اصلی شدیدا به طرح پیشین رجیستری گوشی تلفن همراه معترض و خواستار تجدید نظر در این طرح بوده اند.

طرح رجیستری گوشی تلفن همراه که امکان فعال شدن گوشی های قاچاق را در شبکه ارتباطات سیار غیر ممکن می کرد ، روز گذشته ( دوشنبه ) لغو شد.

وی گفت: البته این شرکت ها در خصوص تعدیل تعرفه واردات گوشی تلفن همراه پیشنهاداتی داشته اند و معتقد بودند که تعرفه ها باید به گونه ای باشد که مانع قاچاق این کالا به داخل کشور شود.

وی در پاسخ به این که به ادعای شرکت های گارانتی لغو طرح رجیستری بدون مشورت با کارشاسان و ناگهانی بوده است ، گفت : شرکت های گارانتی در این زمینه هیچ اعتراضی نکردند و کاملا با این طرح موافق بوده و پیشتر نیز خواستار لغو طرح رجیسترکردن گوشی بوده اند.

کرمی با بیان این که طرح رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت قبلی اشکالاتی داشته،تصریح کرد : این طرح برای دولت ضرر اقتصادی به همراه داشت به طوری که میزان گمرکی گوشی تلفن همراه در سال 85 کاهش پیدا کرده بود.

وی اظهار داشت : افزایش قیمت گوشی ها و گسترش قاچاق این کالا از دیگر اشکالات اجرای طرح رجیستری بوده است.

شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار از حدود یک سال پیش به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه ، طرح رجیستری را اجرا کردند که براساس آن، امکان فعال شدن گوشی های قاچاق در شبکه ارتباطات سیار غیر ممکن می شد.

برخی از فروشندگان و کارشناسان حوزه تلفن همراه به خبرنگار ما گفتند : این طرح نه تنها از قاچاق گوشی تلفن همراه جلوگیری نکرد بلکه موجب گسترش قاچاق گوشی و سردرگمی خریداران و فروشندگان شده بود.

  • ۸۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">