ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال از وایمکس مبین نت در قزوین

| يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

استان قزوین در مقایسه با استان‌های همجوار خود تقاضای بیشتری برای اینترنت پر سرعت دارد، به همین دلیل ارایه وایمکس مبین نت در قزوین با اقبال خوبی مواجه شده است.

وایمکس نیوز – احمد مظفری، مدیر منطقه‌ای شرکت ارتباطات مبین‌نت در استان قزوین با بیان این مطلب گفت: پیش از ورود اینترنت پرسرعت بی‌سیم(وایمکس) به قزوین متقاضیان زیادی برای ADSL وجود داشت.

وی افزود: مطابق آمار و ارقام تعداد مشترکان ADSL در استان قزوین بیش از استان‌های همسایه (به غیر از استان تهران) است، بنابراین این استان پتانسیل خوبی برای ارایه وایمکس به مشتریان دارد.

مظفری گفت: در حال حاضر شهر قزوین در فاز اول بهره‌برداری از اینترنت وایمکس تحت پوشش 80 درصدی قرار دارد و مطابق فاز دوم توسعه ضمن تقویت بهره‌وری آنتن‌های موجود در شهر قزوین برای نصب آنتن‌های BTS در شهر‌های آبیک و تاکستان اقدام می‌شود.

مظفری در توضیح چگونگی افزایش کیفیت سایت‌های موجود گفت: در حال حاضر یکی از سایت‌های BTS شهر قزوین متعلق به اداره پست است که کارایی لازم را ندارد و قرار است به جای این آنتن از آنتن‌های خود شرکت مبین‌نت استفاده کنیم به این ترتیب کارایی این آنتن‌ها افزایش می‌یابد.

مدیر منطقه‌ای شرکت مبین‌نت در استان قزوین در مورد چگونگی توسعه اینترنت وایمکس در این استان گفت: بیشتر به دنبال ارایه خدمات و سرویس‌های اینترنتی وایمکس برای مناطق پرتقاضا و پرجمعیت مانند دانشگاه‌ها یا مراکز تولیدی و صنعتی هستیم.

وی افزود: از آنجا که در دو شهر صنعتی البرز و شهرک کاسپین کارخانه‌ها و موسسات تجاری زیادی فعال هستند پیش‌بینی می‌شود از سرویس‌های وایمکس در این مناطق استقبال خوبی به عمل آید.

به گفته مظفری هم‌اکنون هم در خود شهر قزوین سه برابر دریافت‌کنندگان وایمکس متقاضی وجود دارد که در صف دریافت اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار دارند.

مدیر منطقه‌ای مبین‌نت در استان قزوین گفت: تنها 20 درصد از دارندگان وایمکس در قزوین از دسته افراد حقوقی هستند و 80 درصد باقیمانده مشترکان حقیقی‌اند.

وی در مورد خواسته مردم قزوین گفت: اکثر متقاضیان خواستار مودم‌های داخلی هستند، که هم قیمت کمتری دارد و هم در آینده از قابلیت‌های دیگر آن مثل ارتباطات تلفنی Voip می‌توان استفاده کرد.

به عقیده مظفری ارایه سایر سرویس‌های مبتنی بر وایمکس از جمله Mobility تاثیر بسیاری در جذب مشتریان استان قزوین خواهد داشت.

وی در مورد واکنش مردم قزوین در مقابل نصب آنتن‌های BTS گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شکایت یا مقاومت مردم در مقابل نصب آنتن‌های BTS نداشته‌ایم و این نشان از درک صحیح مردم از زیان بار نبودن این آنتن‌ها است.

  • ۸۹/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">