ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

غرفه بازیهای رایانه‌ای و رونمایی از "نسل جدید بازیهای رایانه‌ای" در کالبد نمایشگاه برپا شده از سوی پلیس در بوستان گفت وگو، گوناگونی مخاطبان این نمایشگاه را مضاعف کرد.

در حاشیه نمایشگاه پلیس و به منظور ارتقای فرهنگ بازی های رایانه‌ای مناسب برای خانواده ها، بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای از 16 تا 21 مهر ماه اقدام به برپایی غرفه نسل جدید بازی های رایانه‌ای موسوم به wii در بوستان گفت وگو تهران کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی غرفه بازی از سوی این بنیاد، با اقبال مخاطبان و گروه‌های سنی مختلف رو به رو شده و هر یک از بازدیدکنندگان، اشتیاق خود را برای آشنایی با بازیهای جدید و استفاده از آن را به نوعی نشان دادند.

غرفه‌ی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای که به منظور آشنایی مخاطبان با دنیای مجازی و امنیت عمومی و تعمیم فرهنگ آموزش و سلامت در عرصه صنعت سرگرمی برپا شده، رابطه نزدیک دنیای مجازی و ایجاد امنیت و سلامت در جامعه و بهره گیری از صنعت سرگرمی برای ایجاد تعادل در جوامع پیشرفته جهان، نیاز به بومی سازی این صنعت و توجه به مقوله بازی و سرگرمی برای گروه‌های سنی را بیش از پیش یادآور می‌شود.

حضور انبوه مخاطبان در این نمایشگاه، نشانگر نقش پر رنگ این بنیاد در رویدادهای مرتبط با جامعه بویژه خانواده‌ها که به نوعی مخاطب اصلی هنرـ صنعت بازیهای رایانه‌ای محسوب می‌شوند، کارکرد غرفه بازیهای رایانه‌ای و معرفی نسل جدید بازی در این نمایشگاه است.

نسل جدید بازیهای رایانه‌ای موسوم به "WII"، محیطی سالم را برای فعالیت در حین بازی، بر خلاف دیگر محیط‌ها، برای کاربران بویژه کودکان و به دور از هر گونه هیجان و تحرک کاذب، فراهم می‌سازد.

یک دانشجوی رشته جامعه‌شناسی که در غرفه بنیاد بازیهای رایانه‌ای حضور یافته بود، در این ‌باره می‌گوید: باید برای استفاده مناسب از صنعت بازی، تولیدکنندگان ایرانی، آستین بالا بزنند و با توجه به نیاز جامعه تلاش کنند.

او افزود: با آمدن به این نمایشگاه، متوجه شدم که بازی بالاخره در این مملکت، متولی پیدا کرده، هر چند در مطبوعات و سایت‌های خبری در این مورد در ماه‌های اخیر مطالب گوناگون دیده بودم ، اما وجود بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای را در اینجا به نوعی لمس کردم.

خانمی که خود را دانش آموخته رشته مامایی معرفی کرد و به همراه کودکش به غرفه بازیهای رایانه‌ای آمده بود، گفت: برپایی غرفه‌های بازی در سطح شهر و به بهانه‌های مختلف ضروی است. مردم و خانواده‌ها باید با بازیهای سالم و محیط‌های امن برای کودکان و حتی بزرگسالان آشنا شوند.

به گفته او، نسل جدید ارایه شده از بازی در غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، او را که شاید تا پیش از این اشتیاق چندانی به بازی نداشت، بر انگیخت و دقت در انتخاب بازی برای فرزند خود را جدی‌تر کرد.

در این نمایشگاه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بوستان گفت وگو برپا شده، تهرانی‌ها علاوه بر آشنایی با بخش‌های مختلف ابعاد کاری سبزپوشان نیروی انتظامی، با فعالیت‌های انجام شده در حوزه هنر ـ صنعت بازی و بویژه ابتکار تولید کننده‌های صنعت بازی در کشور و نسل جدید بازی آشنا ساخت.

در این نمایشگاه سی دی و دستگاه‌های نسل جدید رایانه‌ای و همچنین نخستین دوره نمایشگاه دنیای مجازی و امنیت عمومی، عملکرد و دستاوردهای پلیس و بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای برای مخاطبان عام و خاص به نمایش گذاشته شده است.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای از نهادهای زیر مجموعه معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که از حدود یکسال پیش و به دنبال تصویب شورای انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

ساماندهی به حوزه بازی و حمایت از تولید کنندگان داخلی هنر- صنعت بازی رایانه ای در محور برنامه ای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای قرار دارد.
"محمد بی طرف"، مسوول دبیرخانه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: این بنیاد، طبق اساسنامه شوای عالی انقلاب فرهنگی، موظف به حمایت از عرصه تولید بازی های رایانه ای است، به گونه ای که شرایط تولید و بسترسازی های مورد نیاز برای تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی برای تولیدکنندگان، کارشناسان و متخصصان فراهم شود.

وی، خاطرنشان ساخت: بطور قطع، این بسترسازی، نیازمند تدوین ساز و کارهای حمایتی و طراحی ابزارهای حمایتی است و این ابزارها بایستی در جهت رونق جریان تولید بازی های رایانه ای در سطح کشور باشد.

بی طرف، گفت: دبیرخانه بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از زمان شروع فعالیت خود اقدام به رصد اوضاع تولید و شناسایی معضلات و مشکلات قانونی و اعتباری این عرصه کرده، تا بتواند با برنامه ریزی مناسب و کارآ، فعالیت خود را آغاز کند.

عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تصریح کرد: موضوع نظارت در حوزه بازی های رایانه ای و ارتباط با مراکز نظارتی و برگزاری جشنواره و مسابقه در حوزه بازی های رایانه ای، همچنین ارتباط با مجموعه ها و نهادهای فعال در این زمینه، از جمله وظایف این بنیاد است.

وی، افزود: نگاه به آموزش، تربیت نیروی متخصص در این حوزه به صورت عام و خاص، نگاه به بخش پژوهش نیازهای مورد نظر برای تولید بازی های رایانه ای ایرانی، نگاه ویژه به ارزش های ملی و مذهبی، بسترسازی صادرات بازی های رایانه ای، برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی و به صورت کلی ارتقای سطح تولید بازی های رایانه ای با نگاه حمایتی از این عرصه در دستور کار بنیاد قرار دارد.

بی طرف، درباره اعتبارات مورد برای تیل به اهداف یاد شده،اظهارداشت: در آینده نزدیک و با تشکیل جلسات هیات مدیره بنیاد و برنامه ریزی منظم در این زمینه، اعتبارات مورد نیاز مشخص خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسوولان با درک اهمیت این موضوع، اهتمام بیشتری به حمایت های مالی و قانونی از این مقوله داشته باشند.

عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، متذکر شد که مسلما تولید بازی های رایانه ای خوب و با کیفیت، چندین برابر تولیدفیلم های سینمایی هزینه و اعتبار نیاز دارد و قابل مقایسه با تولید هیچ محصول فرهنگی دیگر نیز نیست.

  • ۸۷/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">