ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال زودهنگام هکرها از ولنتاین

| سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - جوانان ، نوجوانان و کاربران بی تجربه اینترنت مراقب پیغام های دوستانه و محبت آمیز باشند .

با نزدیک شدن به روز چهارده فوریه که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز ولنتاین یا روز عشق و محبت گرامی داشته می شود، خرابکاران اینترنتی نخستین موج از حملات ویروسی خود را علیه جوانان، نوجوانان و کاربران بی تجربه اینترنت آغاز کردند .

PandaLabs ، لابراتورهای تشخیص و کشف کدهای مخرب، اعلام کرد که موفق به کشف بدافزارهایی شده است که با سوء استفاده از روز ولنتاین کاربران اینترنت را به کلیلک بر روی لینک های آلوده ، دریافت فایل های مخرب و یا افشای اطلاعات محرمانه خود تحریک می کنند .

بنا بر گزارش های موجود، این کرم رایانه ای که Waledac.C نام گرفته است، با پنهان شدن در نامه های الکترونیک، کارت های تبریک یا پیغام های دوستانه به هزاران کاربر اینترنت ارسال شده و آن ها را به کلیک بر روی فایل ضمیمه یا لینک های موجود در متن ترغیب می کند . جملات و عنوان های به کار رفته در این نامه های جعلی نیز اغلب بسیار صمیمانه و دوستانه هستند تا از طریق روانشناسی اجتماعی ، کاربران بیشتری را فریب دهند .

بررسی های پاندا نشان می دهد که Waledac.C رایانه های آلوده را به ابزار و پایگاه های جدیدی برای ارسال هرزنامه یا اتتشار آلودگی تبدیل می کند.

شرکت های امنیتی از هم اکنون در تلاشند تا از انتشار بدافزارهای پیشرفته تر و مخرب تری که در روزهای آینده کاربران رمانتیک را هدف قرار میدهند پیشگیری کنند .
اطلاعات بیشتر:

http://pandalabs.pandasecurity.com/archive/Waledac-Storm-worm_2E002E002E00_-New-Target_3A00_-Valentine_1920_s-day.aspx
ابزار رایگان کشف و پاکسازی: www.infectedornot.com

  • ۸۷/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">