ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناس پلیس فتا از احتمال نفوذ و نشر اطلاعات مهم و حیاتی کشور توسط برخی از اسپم‌های ارسالی به ایمیل‌های افراد خبر داد.

امیرسامان پیرایش‌فر در گفتگو با فارس گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت ماکروسافت طی شش ماه اول سال 2011، حملات اسپمی افزایش یافته است.

وی گفت: حملات اسپمی که از طریق ایمیل‌های ارسال شده به افراد صورت می‌گیرد می‌تواند زمینه‌ساز نفوذ و نشر اطلاعات مهم و حیاتی کشور شود.

این کارشناس پلیس فتا بیان داشت: بر اساس آمار کلاهبرداری فیشینگ در طی ماه ژانویه (ماه‌های آغازین سال 2011) حدود 8/2 درصد بوده است ، که در پایان ماه ژوئن به 2/7 درصد رسیده است.

پیرایش‌فر ادامه داد: نکته قابل توجه اینجاست که اشخاص و شرکت‌هایی که در تلاش برای عبور از فیلتر آنتی اسپم‌ها بوده‌اند با ارسال تصاویر بدون متن سعی کرده‌اند از این نوع فیلترها رد شوند، که این نوع اسپم‌ها نیز که در حدود 1/3درصد است اما جزء موارد کاملا شناسایی شده محسوب می‌شوند و بطور کامل از انتشار آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

وی بیان داشت: کشور ما با توجه به این اطلاعات می‌بایست به تجزیه و تحلیل داده‌ها بپردازد تا به این مرحله دست یابد که چگونه می‌توان مانع از عبور چنین اسپم‌هایی از سد آنتی اسپم‌ها شد. باید به این نکته توجه داشت که این دست از اسپم‌ها می‌تواند سبب نفوذ و نشر اطلاعات در مراکز مهم حیاتی کشورمان شود.

پیرایش‌فر بیان داشت: حدود 28 درصد ار اسپم‌های ارسال شده که از طریق آنها اطلاعات افراد مورد دستبرد قرار می‌گیرد، مربوط به داروهای غیر جنسی است و تبلیغات غیر دارویی سهمی 2/17 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. از موارد دیگر که باید به آن توجه کرد سهم 2/13 درصدی از کلاهبرداری‌ها از طریق اسپم‌ها است که غالب آنها مربوط به وام های بانکی و جابجایی‌های پولی (قانونی و غیرقانونی) هستند.

  • ۹۰/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">