ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اطلاع‌رسانی ترافیک از طریق پیامک

| يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۹، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی برای تعدیل بار ترافیک شهری گفت: براین اساس برای تعیین مسیر حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مترو و برخی خطوط تاکسیرانی ، اطلاع رسانی بر بستر سرویس پیام کوتاه تلفن همراه انجام خواهد گرفت.

حجت الله بهروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح جدید شرکت کنترل ترافیک در زمینه اطلاع رسانی بر پایه فناوریهای نوین اظهار داشت: طرح اطلاع رسانی با سامانه پیام کوتاه تلفن همراه تقریبا از دوسال گذشته در دست مطالعه قرارگرفته و قرار است از این طریق سیستمی برای تعیین مسیر حمل و نقل عمومی اتوبوس ها ، مترو و برخی خطوط تاکسیرانی تعبیه شود که به ساده ترین روش، بهترین مسیر را به شهروندان برای جابجایی در سطح شهر پیشنهاد دهد.

وی گفت: اجرای این طرح تاثیر بسیاری در تعدیل بار ترافیکی شهری خواهد داشت و پیش بینی می شود که تا پایان امسال پیاده سازی و از طریق ایجاد یک مرکز تماس و سرویس پیام کوتاه اجرایی شود.

به گفته بهروز، رسانه های عمومی سنتی و نوین و بهره گیری از فضاهای مجازی همچون اینترنت و تلفن همراه هر کدام می توانند به عنوان ابزار و روش اطلاع رسانی در حوزه ترافیکی شهر به کمک گرفته شوند.

وی پیش از این نیز گفته بود که شرکت کنترل ترافیک تهران قصد دارد نقشه ترافیکی این شهر را از طریق سرویس MMS به مشترکان ارسال کند.

به گفته بهروز، با ارسال نقشه ترافیک شهر تهران در قالب تصویر از طریق MMS و نیز از طریق SMS شهروندان از اطلاعات ترافیک بزرگراهها و خیابانهای شهر در زمان موردنظر آگاه می شوند و این اقدام شرکت کنترل ترافیک، راهکاری برای کاهش ترافیک سنگین شهر تهران با استفاده از فناوریهای اطلاعاتی خواهد بود.

  • ۸۹/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">