ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمبود کارت شارژ سیمکارتهای اعتباری دولتی در خراسان شمالی مشترکان این سیمکارتها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش ایرنا هم‌اکنون اکثر دفاتر خدمات پستی و مخابراتی شهر بجنورد و سایر شهرستانهای استان خراسان شمالی فاقد کارت شارژ ‪ ۱۰۰‬و ‪ ۲۰۰‬هزار ریالی برای ارایه به مشتریان هستند.

کم‌تعداد بودن کارت شارژ سیمکارتهای اعتباری دولتی در خراسان شمالی موجب شده تا این سیمکارتها در دست مشرکان فاقد کارایی لازم برای برقراری ارتباط شود.

اگرچه خدمات یکجانبه دریافت تماس را سیمکارتهای اعتباری پس از اتمام شارژ تا مدت زمان محدودی انجام می‌دهند، ولی برای برقراری تماس باید مجددا شارژ شوند.

همچنین مشترکان سیمکارت اعتباری دولتی در خراسان شمالی نسبت به مدت زمان شارژ و مشخص نبودن زمان شارژ و میزان هزینه مکالمات خود نیز ابراز نارضایی کردند.

این عامل موجب شده تا مشترکان سیمکارت اعتباری دولتی اطمینان زیادی به کارایی این سیمکارتها نداشته و در درازمدت در صورت عدم رفع این مشکل بازار سیمکارت اعتباری را با مشکل مواجه می‌کند.

درحالی که کارت شارژ سیمکارت اعتباری دولتی در خراسان شمالی نایاب بوده و صرفا مراکز خدمات پستی و مخابراتی درحد محدودی این کار را انجام می‌دهند کارت شارژ سیمکارت ایرانسل به وفور در مرکز خراسان شمالی وجود دارد.

مدیر یکی از شرکتهای خدمات پستی و مخابراتی در استان خراسان شمالی گفت: شرکت مخابرات تعداد معدودی از کارتهای شارژ را در اختیار مراکز پستی قرار می‌دهد و همین موجب می‌شود تا به دلیل تقاضای زیاد مشکلات برای تامین کارت شارژ برای مشترکان ایجاد شود.

به گزارش ایرنا وی که خواست نامش ذکر نشود دلیل دیگر کمبود کارت شارژ سیمکارت اعتباری را فروش نقدی این سیمکارتها به مراکز خدمات پستی و مخابراتی اعلام کرد.

در خراسان شمالی ‪ ۱۵‬هزار مشترک دارای سیمکارت اعتباری فعال هستند.
بر اساس قرارداد منعقده بین خریداران و شرکت مخابرات این سیمکارتها باید تا مردادماه فعال شود و در غیر این صورت به طور خودکار فعال شده و حق آبونمان و میانگین مکالمات در روز از مشترکین از شارژ کارت کم می‌شود.

مسوول امور مشترکان تلفن همراه خراسان شمالی می‌گوید: کارت شارژ به اندازه کافی در امور مشترکین برای ارایه به مشتریان وجود دارد.

"علی آذری" به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: با واگذاری سیمکارت اعتباری از خردادماه تاکنون بیش از سه هزار کارت شارژ سیمکارت اعتباری در اختیار مراکز خدمات پستی و مخابراتی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: به دلیل فروش نقدی کارت شارژ به مراکز مخابراتی از سوی شرکت مخابرات برخی از دفاتر به دلیل کمبود نقدینگی به احتمال خریداری نمی کنند و این مشکل را به امور مشترکین مرتبط می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: مراکز خدمات پستی و مخابراتی هر تعداد کارت شارژ نیاز داشته باشند با پرداخت هزینه کارتهای ‪ ۱۰۰‬و ‪ ۲۰۰‬هزار ریالی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

آذری گفت: در استان خراسان شمالی ‪ ۱۵‬هزار نفر برای دریافت سیمکارت اعتباری ثبت نام کردند، که تاکنون ‪ ۱۰‬هزار سیمکارت اعتباری به مشترکان واگذار شده است.

به گفته وی مابقی پنج هزار سیمکارت اعتباری باقی‌مانده نیز در دفاتر مخابراتی برای تحویل به مشترکان وجود دارد.

وی در مورد مشخص نبودن نرخ مکالمه و اعتبار سیمکارتهای اعتباری دولتی گفت: مشترکان در هنگام دریافت سیمکارت اعتباری دفترچه راهنما را نیز دریافت کنند که در این دفترچه اعتبار و نرخ مکالمه و میزان مصرف کارت مشخص شده است.

به گفته وی مشترکان می‌توانند با وارد کردن رمز مشخص شده در دفترچه سیمکارت اعتباری از میزان اعتبار و کارکرد سیمکارت مطلع شوند.

  • ۸۶/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">