ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراض کارکنان آمازون به ترامپ

| دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

تعدادی از کارکنان شرکت آمازون با ارسال نامه ای برای جف بزوس موسس و مدیرعامل شرکت آمازون از وی خواستند تا از فروش ابزار کنترل و نظارت به پلیس و سازمان های اطلاعاتی آمریکا خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وی تری، ارسال این نامه به فاصله کوتاهی بعد از اعتراضات کارکنان گوگل و مایکروسافت به دلایل مشابه صورت می گیرد. کارکنان این دو شرکت هم خواستار پایان هرگونه همکاری با ارتش و دیگر نهادهای نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده بودند.

در بخشی از این نامه از جف بزوس خواسته شده تا فروش یک نرم افزار شناسایی هویت موسوم به Rekognition را به سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا متوقف کند و همچنین دسترسی شرکت Palantir را به خدمات تحت وب آمازون متوقف کند. شرکت Palantir در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران از اینترنت و فضای مجازی فعال است و این اطلاعات را دسته بندی و تجزیه و تحلیل می کند.

کارکنان آمازون می گویند Palantir این اطلاعات را در اختیار ماموران اداره مهاجرت آمریکا می گذارد تا آنها از این طریق مهاجران غیرقانونی را شناسایی و به سرعت اخراج کنند.

ارسال این نامه واکنشی به سیاست های سختگیرانه جدید دولت ترامپ در برابر مهاجران غیرقانونی نیز محسوب می شود که باعث شده صدها نفر از والدین مهاجر غیرقانونی از کودکانشان جدا نگهداری شوند.

  • ۹۷/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">