ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی گوشی

| يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

قرار است که از حساب ذخیره ارزی مبلغی به عنوان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن همراه اختصاص یابد.

احمد روضاتی - رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: این مبلغ سهم تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه از تسهیلات 5 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده برای صنایع بوده و طبق گفته مسوولان، حدود 25 میلیون دلار است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته این مبلغ به هیچ‌وجه کفاف نیاز تولیدکنندگان را نمی‌دهد و مبلغ پیشنهادی انجمن حدود 50 میلیون دلار است.

او همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده از سوی بانک‌ها بر سر راه پرداخت تسهیلات به بخش صنعت تصریح کرد: امیدواریم پرداخت تسهیلات به موقع انجام شود.

چندی پیش نیز مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فن‌آوری وزارت صنایع و معادن توضیح داده بود که برای تولید سالانه تنها 200 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور، تولیدکنندگان نیاز به 10 میلیارد تومان سرمایه در گردش دارند؛ بنابراین برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور در ابعاد میلیونی به هزینه‌های زیادی برای تبلیغات و سرمایه‌ در گردش نیاز است.

محمود لیایی در عین حال اضافه کرده بود که نیاز کشور به گوشی تلفن همراه در سال جاری حدود 15 میلیون دستگاه برآورد می‌شود.
تعرفه واردات، دست‌کم 3 سال ثابت بماند

رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه همچنین درباره اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال تغییر دوباره تعرفه گوشی تلفن همراه اظهار کرد: تاکنون چیزی در این مورد به تولیدکنندگان اعلام نشده است، اما در هر صورت تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باید دست‌کم به مدت 3 سال ثابت بماند تا تولید ضربه نخورد.

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فن‌آوری وزارت صنایع و معادن نیز در همین زمینه گفته بود: هم‌اکنون تعرفه‌ واردات گوشی تلفن همراه به صورت سی‌کی‌دی 4، اس‌کی‌دی 10 و سی‌بی‌یو 25 درصد است و این ارقام تا پایان امسال ثابت می‌مانند.

وی با اشاره به این‌که تولید گوشی تلفن همراه همچنان از اولویت‌های وزارت صنایع و معادن محسوب می‌شود، عنوان کرده بود که ثبات تعرفه ‌واردات گوشی تلفن همراه برای حمایت از تولید داخل ضرورت دارد.

این در حالی است که پیش‌تر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت صنایع و معادن نیز به ایسنا تصریح کرده بود که تولید گوشی تلفن همراه از لیست اولویت‌های‌ سرمایه‌گذاری در وزارت صنایع و معادن خارج می‌شود.

ی اظهار کرده بود که تعدادی درخواست برای صدور جواز تاسیس جهت احداث کارخانه تولید گوشی تلفن همراه به وزارت صنایع و معادن ارسال شده است که قرار نیست به همه این درخواست‌ها جواب مثبت داده شود.
تولید در خارج با برند داخلی دنبال نمی‌شود

روضاتی همچنین درباره تولید در کشورهای دیگر و واردات آن با برند داخلی به کشور توضیح داد: چنین نحوه‌ تولیدی از سوی برخی از صنایع لوازم خانگی دنبال می‌شود، اما تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه به دنبال چنین فرآیند تولیدی نیستند.
تولید حداکثر 200 هزار دستگاه گوشی طی شش ماهه نخست امسال

رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه همچنین پیش‌بینی کرد که طی شش ماهه نخست سال جاری حداکثر 200 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور ساخته شده باشد. پیش از این مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت صنایع و معادن به ایسنا گفته بود که سال گذشته حداکثر 300 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور تولید شده بود.

  • ۸۷/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">