ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مناقصه ‪ backbone(‬شالوده اصلی) شبکه ملی اینترنت را صد در صد در ماه جاری (بهمن‌ماه) بین پیمانکاران انجام خواهیم داد تا این شبکه سال آینده اجرایی شود.

"محمد تقی ظهوری‌فر" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا همچنین گفت: هم اکنون طرح اجرای این ‪ backbone‬مراحل پایانی تعیین مشخصات فنی را می‌گذراند.

عبدالمجید ریاضی، معاون ‪ IT‬وزارت ارتباطات، هفته گذشته درباره آخرین وضع شبکه ملی اینترنت و زمان عملیاتی شدن این شبکه، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت باید شالوده اصلی(‪ (back bone‬شامل ‪ supercore ،core‬و ‪ age1‬و نیز ‪ IDC(‬مرکز داده اینترنتی) آن را اجرا کند و شبکه‌های استانی آن را هم باید شرکتهای مخابرات استانی انجام دهند.

ریاضی دو سال پیش (دیماه سال ۸۴‬) در جریان اعلام خبر تصمیم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیاده‌سازی طرح موسوم به شبکه ملی اینترنت، گفته بود زمان لازم برای پایان اجرای این شبکه، حدود سه سال در نظر گرفته شده است.

"محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات نیز مردادماه پارسال (‪ (۸۵‬با اشاره به اینکه چارچوب کلی طرح شبکه ملی اینترنت تعیین شده و طراحی مفهومی آن نیز مراحل پایانی را طی می‌کند، گفت که این شبکه در مهرماه همین سال به مرحله اجرایی و ظرف دو یا سه سال آینده، به سطح مطلوب خواهد رسید.

"محمد تقی ظهوری‌فر" مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه گفت: اجرای ‪ IDC(‬مرکز داده اینترنتی) هم به ما سپرده شده ولی به شبکه اینترنت ملی مربوط نیست بلکه متعلق به طرح دولت الکترونیک است.

وی درباره وضع کنونی این مرکز اطلاعاتی گفت: اجرای این مرکز اخیرا به ما محول شده و باید مراحل خود از جمله تعیین مشخصات فنی را طی کند.

ظهوری فر افزود: باید اطلاعات مربوط به سازمانها را جمع آوری کنیم تا حجم ‪ IDC‬معلوم شود و از از سازمانهای مختلف این اطلاعات را خواسته‌ایم که هنوز آنها را به ما نداده‌اند.

وی گفت: ما پیگیر دریافت این اطلاعات هستیم ولی اگر آنها را به ما ندهند، مجبوریم خود یک برآورد معمولی از حجم ‪ IDC‬که قرار است ایجاد شود، انجام دهیم و کار را شروع کنیم ولی اجرای مناقصه این مرکز خیلی عقبتر از مناقصه بک بن شبکه ملی است.

ظهوری‌فر همچنین درباره علل کاسته شدن تدریجی از سرعت اینترنت معمولی و ‪ IDCL‬کشور گفت: قسمت عمده این امر به شرکتهای خصوصی که اینترنت را بین کاربران توزیع می‌کنند، مربوط می‌شود و مثلا پهنای باند ‪ ۶۴‬را که حداکثر برای حدود ‪ ۱۲۰‬نفر قابل استفاده است تا سرعت مناسبی داشته باشد، بین ‪۵۰۰‬ نفر یا بیشتر تقسیم می‌کنند.

وی افزود: مقداری از این مشکل هم به قطعی فیبر نوری بین‌الملل برمی‌گردد.

ظهوری فر گفت: اخیرا یک ‪ STM1‬قطعی روی کابل فیبر نوری کویت داشتیم که البته در مقابل ‪۳۰‬ ‪ STM1‬که از مجاری دیگر تامین می‌شود، قابل توجه نیست.

  • ۸۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">