ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نحوه واگذاری سهام مخابرات برای برخی نمایندگان مورد ابهام است، گفت: شورای رقابت ظرف چند روز آینده نظر نهایی را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

علی مطهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اعضای کمیسیون صنایع مجلس، با حضور در وزارت اقتصاد، مسایل مربوط به اجرای اصل 44، نظام بانکی، جذب سرمایه‌ خارجی و وصول مطالبات معوق بانکها را با حضور وزیر اقتصاد بررسی کردند.

وی در رابطه با بحثهای مربوط به واگذاری‌ها و اصل 44 در این جلسه، عنوان کرد: ابهامات مربوط به واگذاری شرکت مخابرات از سوالات مطرح شده نمایندگان در این جلسه بود که مقرر گردید شورای رقابت که در حال بررسی این موضوع است، ظرف چند روز آینده نظر نهایی خود را اعلام نماید.
* قوه قضائیه در حال پیگیری مطالبات معوق بانکها

نماینده شبستر با اشاره به مطالبات معوق بانکها و اینکه این امر عمدی نبوده و بخشی از آن مربوط به بحران جهانی است، تصریح کرد: قوه قضائیه در این خصوص دست به کار شده و کمیته‌های پیگیری در حال تعامل با بدهکاران هستند.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه خارجی و شیوه‌های جذب پول از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد تحلیل نمایندگان قرار گرفت.

به اعتقاد مطهری، برخی از شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی مغایر با قانون اساسی است که البته این امر به دلیل وجود نقص در قانون است که باید این موضوع برطرف شود.

به گفته وی، بانکهای خارجی نمی‌توانند به راحتی در ایران سرمایه‌گذاری نمایند که اصلاح قوانین مربوط به آن با اقبال عمومی مواجه شده و نیاز به تجدید‌نظر دارد و در برخی موارد اصلاح لازم است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: وزارت اقتصاد لوایحی را در این خصوص تنظیم کرده است و وزیر اقتصاد در این رابطه فعالیت قابل توجهی به خرج می‌دهد.

  • ۸۸/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">