ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح دهکده بازی‌های رایانه‌ای در گلستان

| سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۸۵، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان آموزش و پرورش گلستان گفت: اولین دهکده "اردوگاه بازی‌های رایانه‌ای" کشور در روستای "قرن آباد" گرگان احداث می‌شود.
"علیرضا نوروزی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران همزمان با هفته دولت افزود: تاکنون برای مطالعات این طرح، ‪ ۵۰‬میلیون ریال هزینه شده‌است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی در ادامه با اشاره‌به اینکه ‪ ۱۲‬هزارو ‪ ۳۵۴‬دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دراستان وجود دارد ،اضافه کرد: ‪ ۸۱‬درصد از این تعداد (‪ ۱۰‬هزارو یکصد نفر) را دختران تشکیل می‌دهند.
نوروزی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان به ‪ ۵۰‬مدرسه ، ‪ ۵۰۰‬کلاس درس و ‪ ۶۶۰‬معلم نیاز است ،ادامه داد: طرح جذب دختران بازمانده از تحصیل یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است.
وی درهمین زمینه یکی از اقدامات برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را ایجاد ‪ ۱۰‬مرکز آموزش از راه‌دور در استان گلستان ذکر کرد و افزود: در سال تحصیلی ‪ ، ۸۴-۸۵‬یک هزار و ‪ ۹۰۰‬دانش‌آموز در این مراکز تحت پوشش قرار گرفتند.
رییس آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به مدارس شبانه‌روزی استان خاطرنشان کرد: در سال ‪ ،۸۴‬تعداد مدارس شبانه روزی استان ‪ ۲۰‬مدرسه بود که در سال ‪ ۸۵‬این تعداد به ‪ ۲۶‬مدرسه افزایش پیدا کرده است.
نوروزی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش عمومی این سازمان، اجرای طرح تلاش‌آفرین به منظور ارتقای کیفیت آموزشی، خرید وتوزیع لوازم التحریر و وسایل آموزشی به مبلغ ‪ ۳۶‬میلیون ریال بین مدارس عشایری، برگزاری دوره احیای نقش راهنمایی و مشاوره معلم و اجرای طرح مهارت‌های زندگی در مدارس را از مهمترین برنامه‌های انجام شده در این بخش ذکر کرد.
وی در ادامه به برنامه‌های حوزه معاونت تربیتی و تربیت بدنی این سازمان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آهن یاری در بین یک هزار دانش‌آموز دوره متوسطه، اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، اجرای طرح شیر رایگان و طرح بهداشت یاران در ‪ ۱۲۵‬آموزشگاه از مهمترین موارد است.
این مسوول آموزشی گلستان در ادامه افزود: پرداخت هزینه معالجه بیماران صعب‌العلاج فرهنگی به مبلغ ‪ ۱۱‬میلیون ریال، پرداخت کمک بلاعوض به بیماران فرهنگی به مبلغ ‪ ۱۲‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال و نیز پرداخت مطالبات فرهنگیان در رابطه با پاداش مناطق محروم از سال ‪ ۷۴‬تا ‪ ۸۱‬با بیش‌از ‪ ۳۰‬میلیارد ریال از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌باشد.

  • ۸۵/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">