ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اولین سامانه آموزش مجازی علوم کتابداری منطقه خاورمیانه، امروز (دوشنبه ) در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، مراسم رونمایی و آغاز به کار اولین سامانه آموزش الکترونیکی تخصصی حوزه علوم کتابداری و اسناد که برای اولین بار در سطح کشور و منطقه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی، طراحی و اجرا شده است، با حضور شماری از مسوولان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره، "علی اکبر اشعری" رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی،‌ در آستانه فرار رسیدن میلاد حضرت مسیح (ع )، این روز را تبریک گفت و افزود: برای استفاده شیوه های نو و فن آوری های علمی نوین، در همه عرصه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی همواره تلاش می کنیم.

وی، خاطر نشان کرد: فن آوری های اکترونیکی و دیجیتالی، تنها در اطلاع رسانی کاربرد ندارد، بلکه باید ازاین فن آوری ها در سایر بخش های سازمان هم استفاده کنیم تا این بخش هم از شیوه های نو، برخوردار شوند.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه بخش آموزش در جامعه ما روندی رو به رشد داشته است، افزود: جامعه ای که در راه پیشرفت گام برمی دارد و برای خود چشم انداز تعریف کرده و در چشم انداز رتبه اول منطقه را هدف گرفته است، بدون آگاهی و دانش کافی نمی تواند پیشرفت کند.

اشعری، با بیان اینکه، جامعه دانایی محور، جامعه ای است که در آن همه افراد هر گامی که بر می دارند، بر اساس آگاهی و دانش باشد، افزود: باید راه رسیدن به هدف را بشناسیم تا زندگی ما هدفمند و معنا دار باشد که همه اینها در گرو آموزش است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به اینکه انسان باید از تکرار خارج شود و به دنبال راههای جدید باشد، افزود: اگر تکرار نباشد، خلاقیت ظهور می کند و هر کس در حوزه کاری خود بهترین و بیشترین اطلاعات را داشته باشد، در آن کار پیشرفت می کند و در آن حرفه خلاقیت هایی از خود، بروز می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در این رویکرد،‌ سازمانهای پیش تاز و پیش رو، مسئولیت سنگین تری بر عهده دارند، افزود: سازمانهایی که هدفشان کوتاه مدت است و آینده نگری ندارند، پیشرفتی هم نخواهند داشت.

اشعری، با تاکید بر اینکه، نباید از قافله علم جهانی عقب بمانیم، افزود: باید حداکثر بهره برداری را از سرمایه گذاری های خود داشته باشیم تا بتوانیم به قله های دست نیافته، دست یابیم و تا دهه فجر امسال، شاهد تحولات بزرگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی باشیم .

در فاز اول دوره های اکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی که بر اساس توسعه کمی و کیفی آموزش تخصصی کتابداری و علوم اطلاع رسانی در سطح کشور و منطقه با استفاده از فناوری های نوین آماده شده است، دو دوره "مبانی کتابداری و اطلاع رسانی" و « مجموعه سازی» به صورت مجازی آموزش داده خواهد شد.

در فازهای بعدی این طرح نیز، دوره های آموزش از راه دور و مجازی کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی و نیز دوره های مجازی علوم کتابداری، ویژه کتابداران منطقه راه اندازی خواهد شد.

براساس این گزارش ، بیش از 433 نفر از علاقه مندان علوم کتابداری و کارشناسان کتابخانه ها و مراکز اسنادی و موزه ای کشور، در این دو دوره آموزش مجازی ثبت نام کرده اند.

  • ۸۷/۱۰/۰۲

نظرات  (۲)

باسلام و تشکر از این کار علمی و فرهنگی و علم آفرین شما لطفا شرایط ثبت نام برای عموم را بفرمائید . سپاسگزارم
با تشکر از اقدام بسیار ارزشمند شما ممنون میشوم شرایط ثبت نام را اعمام فرمائید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">