ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نخستین مدرسه هوشمند و تمام الکترونیکی دخترانه تهران با ساختار آی‌تی در منطقه بنی‌هاشم تهران افتتاح شد.

به گزارش «توانا»، نخستین مدرسه هوشمند و تمام الکترونیکی با ساختار آی‌تی در مقطع دبستان منطبق با استاندارد مدارس بین‌المللی امروز در منطقه بنی‌هاشم تهران افتتاح شد؛ در این مدرسه از سیستم‌های یک‌پارچه رایانه‌ای استفاده می‌شود و تمام دانش‌آموزان یک کامپیوتر مخصوص به خود دارند که این کامپیوترها به یک رایانه مرکزی متصل هستند.

ین مدارس با مدارس دیگر ارتباط یکپارچه رایانه‌ای دارند و تمام معلمان آن نیز باید دوره‌های ICDL را بگذرانند همچنین معلمان و دانش‌آموزان این مدارس می‌توانند از طریق ارتباط یکپارچه، تجارب خود را با مراکز دیگر مبادله کنند.

آموزش‌های فوق برنامه در این مدارس شامل آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، موسیقی و سرود، خوشنویسی،‌ نقاشی و خلاقیت است همچنین در دبستان‌های پسرانه هوشمند امکاناتی از قبیل گیت ورود و خروج به منظور کنترل تردد دانش‌آموزان، دوربین‌های مداربسته در تمام فضاها، ویدئوپروژکتور و تخته هوشمند در تمامی کلاس‌ها، سایت کامپیوتر، سایت آزمون الکترونیکی، کتابخانه الکترونیکی، زمین چمن، اتاق پزشک و سالن ناهارخوری وجود دارد.

در ادامه این مراسم محمد شیرآوند معاون پشتیبانی آموزش و پرورش منطقه 4 اظهار داشت: فناوری آی‌تی امری اجتناب‌ناپذیر است که جایگاه خود را در تمام مدارس باز می‌کند همچنین استفاده از آی‌تی در مدارس کشور در حال گسترش است.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه هوشمند و تمام الکترونیک کشور با ساختار آی‌تی، پیمان سلطانی مؤسس و بنیانگذار مدارس ابتدایی هوشمند بیان داشت: امیدواریم، بتوانیم شعباتی از این مدارس را در استان‌های مختلف ایجاد کنیم البته در شهرهای آمل، ساری و کرمان در دو گروه دخترانه و پسرانه این مدارس را ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه است که در سراسر دنیا از مدارس هوشمند استفاده می‌شود همچنین سال آینده با ساخت آنتن‌هایی می‌توانیم برای هر یک از دانش‌آموزان بانک اطلاعاتی و کتابخانه با سرعت 100 مگابایت در ثانیه توسط خطوط مخابراتی ایجاد کنیم.

سلطانی با بیان اینکه در آینده امکاناتی را فراهم می‌کنیم که هر دانش‌آموز بتواند در خانه با معلم خود ارتباط برقرار کند، عنوان کرد: این مدرسه تلاش کرده است با استفاده از برنامه‌ریزی، محتوای دروس دبستان را به صورت الکترونیکی ایجاد کند.
وی عنوان کرد: 83 درصد از یادگیری از طریق بینایی و 17 درصد مابقی از طریق شنوایی انجام می‌شود بنابراین اگر محتوای آموزشی به وسیله انیمیشن‌های کامپیوتری داده شود آموزش‌ها اثرپذیرتر خواهد بود که ما در این مدارس سعی کرده‌ایم این کار را انجام دهیم.

  • ۸۹/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">