ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته عبدالرضا  نوروزی نایب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی، هم اکنون با وجود پایین بودن تعرفه‌ها لوح فشرده به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و اگر تعرفه بالا قرار داده شود موجب می‌شود دست قاچاقچیان بیشتر از این باز شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، رییس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده کشور در خصوص اینکه تعرفه‌ واردات چقدر می‌تواند در صنعت لوح فشرده اثرگذار باشد گفت: من در برخی موارد مخالف افزایش تعرفه‌ها هستم چراکه این امر می‌تواند باعث تشدید قاچاق شود. هم اکنون هم با وجود پایین بودن تعرفه‌ها، کالاهای این حوزه به صورت قاچاق وارد می‌شود.

وی با ذکر خدمات تولیدکنندگان لوح فشرده پرشده به کشور می‌افزاید: شرکت‌هایی که در عرصه لوح فشرده در کشور فعال هستند هم در عرصه تولید و هم در زمینه جلوگیری از تهاجم فرهنگی در این سال‌ها اثرگذار بوده‌اند و لذا باید حمایت شوند. همچنین می‌بایست قانون کپی‌رایت با جدیت بیشتر اجرا شود تا با تقویت شرکت‌های تولید کننده داخلی بتوان در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کرد.

وی در خصوص شکل و نوع حمایتی که می‌بایست از فعالان صنعت لوح فشرده صورت گیرد نیز گفت: ما در این سال‌ها صنعت لوح فشرده را خوب کنترل نکرده‌ایم اما هنوز هم دیر نیست و می‌توان از طریق تحول در میزان سود اعتبارات اعطایی بانک‌ها به صنایع مشکل را حل کرد.

نائب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ادامه داد: نرخ سود بانکی با وجود اصلاحات به 18 درصد رسیده که قابل قیاس با بهره 1 تا 5 درصدی در کشورهای پیشرفته نیست. درواقع پرداخت نرخ بهره 25 درصدی به بانک‌ها باخت اول در عرصه تولید است که باعث می‌شود تولیدکننده لوح فشرده نتواند با دنیا رقابت کند.

وی در خاتمه یادآور شد: می‌بایست تسهیلاتی که در اختیار تولید‌کننده قرار می‌گیرد با نرخ بهره و سیاست صحیح اختصاص یابد.

  • ۹۶/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">